15 mei 2010: Wandelen in Bryce Canyon NP = dag 24

Door Daniels - 17-05-2010 05:01

Vandaag eerst uitgeslapen, rond 8uur opgestaan, vannacht koelde het goed af, gelukkig hebben we het zelf niet koud gehad. Gelijk de verwarming aangezet en lekker ontbeten op ons gemak. We hebben vandaag een vrije dag en gaan lekker wandelen.

Rond half 10 lopen we achter de camping door naar de Rim Trail die langs de rand naar Sunrise Point loopt, daar start onze wandeltocht. Maar eerst lopen we naar de General Store en drinken daar op het terras, in de zon, onze eerste koffie.

De zon is gelukkig weer terug onder een stralend blauwe lucht, gelukkig geen zicht meer op sneeuw en kou net als gisteren.

Na de koffie lopen we verder naar Sunrise Point en lopen naar beneden via de Queens Garden Trail.  We dalen ongeveer 150mt en lopen nu tussen de prachtige vreemd gevormde en gekleurde rotsformaties. Een prachtige wandeling, na zo’n 4km pakken we een andere lus c.q. pad van de Peekaboo Loop. Ook een prachtig pad dwars door de rotsformaties omhoog en omlaag. Na 2,5km pakken we nog een ander pad dat ons steeds verder omhoog brengt, zo’n 200mt die we moeten stijgen. Dit pad brengt ons uiteindelijk naar Bryce Point, het meest zuidelijke punt waar we gisteren met de bus zijn geweest, maar toen sneeuwde het!

- Bryce Canyon-

Het is ondanks de inspanning een prachtige tocht en we komen een aantal keren paarden tegen die de smalle paden bijna moeiteloos lopen.

Totaal lopen we vandaag 7km, dit lijkt niet veel, alleen het is constant omhoog en omlaag. We eten bij Bryce Point onze vanochtend zelfgemaakte boterhammen en een appel.

We gaan lekker met de bus terug naar de winkel waar we nog een koffie nemen en een lekker cakeje. Daarna lopen we terug via de Rim Trial naar de camping, waar we toevallig op een lege camperplek stuiten die erg mooi ligt. Hij is nog niet gereserveerd en we gaan snel de camper halen en parkeren daar. We doen weer geld in een envelop met het plaatsnummer en verdere gegevens en stoppen deze weer in de daarvoor bestemde bus. We hebben weer een overnachtingsplek geregeld hier in Bryce Canyon.

Het is inmiddels half drie en we gaan lekker in de zon zitten bij de camper en genieten van het mooie weer.

- Lekker bij de camper -

Rond 5uur lopen we naar de douches (op de camping zijn er alleen toiletten en wasbakken) dat is bij de winkel en die is ongeveer 1km van ons vandaan.

Ja, je moet er wat voor over hebben om lekker schoon te worden.

Hier zijn goede en schone douches en daarna kopen we nog melk en Corona bier, wijn mogen ze hier in Utah niet in de gewone winkels verkopen. Voor wijn moet je dan in een liquorstore zijn, een speciale drankenwinkel.

We lopen terug en Johan kookt chili con carne met rijst en een salade voor ons.

Toch koelt het s’avonds toch weer snel af en we eten in de camper.

Daar brengen we ook verder de avond door.

Morgen gaan we naar het Zion National Park.