17 mei 2010: Wandelen in Zion NP en naar St.George = dag 26

Door Daniels - 21-05-2010 21:29

Vanmorgen rond 7uur opgestaan en we ontbijten met het uitzicht op de buren met de witte en zwarte hondjes. We rijden rond half negen weg terug naar de ingang van het Zion National Park. We parkeren daar onze camper en we kunnen gelijk de trail gaan wandelen die begint voorbij de parkeerplaats van de shuttle bussen.

De Watchman Trail, 4,3km lang en 112mt hoogteverschil, loopt eerst langs een riviertje en gaat geleidelijk aan omhoog naar een overzichtspunt van de Towers of the Virgin, Lower Zion Canyon en Springdale.

Hel is wel een leuke wandeling, de bloemetjes langs de kant waren mooi, maar binnen een half uur stonden we al boven en we moesten via dezelfde weg weer terug.

Na een uur waren we alweer terug bij de parkeerplaats, rond half twaalf. Het is vandaag niet zo zonnig als gisteren, maar de temperatuur is goed zo’n 25 graden.

Eerst nog even een koffie gedronken met een pizzapunt (eigenlijk geen combinatie, maar wel lekker) en daarna besloten we om nog een wandeling te doen die als behoorlijk pittig in het wandeloverzicht van Zion staat, de Hidden Canyon Trail.

We vullen ook weer onze watervoorraad, je drinkt wat af tijdens het lopen en we vertrekken met de bus naar het beginpunt van de trial bij Weeping Rock.

Dit pad begint gelijk met het hoogteverschil te overbruggen van 260mt. Het is een flinke klim via een kloofgericht pad, met soms een heel smal richeltje om langs de berg en de afgrond te lopen, soms ook met behulp van een ketting, erg spectaculair en een prachtig uitzicht over de rozerode bergen. We stijgen sterk en lopen langs een richel de kloof binnen, waar we om verder achteraan de kloof te komen, veel moeten klauteren over rotsen en boomstronken, geweldig. Hier is ook nog een Arch, een boog in de rotsen uitgesleten. De rotsen zijn sowieso prachtig gevormd en hebben ook diverse kleurlagen.

We lopen dezelfde weg weer terug en we hebben weer een prachtige route.

Voor de tocht van 3,9km stond een tijd van 3uur, wij hebben er drie kwartier korter over gedaan, komt misschien door onze lange benen!

We rijden voldaan terug met de bus naar de Zion Lodge, waar we een groot ijsje en koffie nuttigen, dat hebben we wel verdient.

Daarna met de bus nog naar het Zion museum gereden en nog een film gezien van het park. We rijden daarna terug naar de parkeerplaats en rijden dan door naar het stadje Hurricane om nog wat laatste boodschappen te doen.

We nemen nog 2 karamel donuts mee en eten deze op met een bakkie koffie, onze calorieën hebben we vandaag weer binnen.

Daarna rijden we door naar St. George waar we een camping vinden, een echte Amerikaanse camping beton en grind, alle voorzieningen zijn aanwezig en onze camper van 8mt behoort tot de kleinste. Vandaag 96km gereden.

Johan kookt weer dus wat wil ik nog meer?

Morgenvroeg rijden we naar Las Vegas, onze laatste bestemming voor we donderdag weer naar huis gaan.