2e dag San Fransisco

Door Edwin de Graauw - 03-05-2010 01:30
Vandaag weer vroeg wakker, Gio en Jamie hebben goed last van een jetlag. En daardoor wij dus ook.... De eerste nacht waren ze vanaf 02.00 uur wakker en afgelopen nacht om 04.00 uur!! Gelukkig iets later maar nog steeds veels te vroeg. Jamie was gisterenavond zo moe, dat hij om half zeven in het restaurant aan tafel in slaap viel, nog voordat het eten er was....
Voordeel daarvan is dat we wel lekkere lange dagen hebben, want we hebben nu al bijna tijd te kort. San Francisco is erg mooi en er is gewoon heel veel te zien.

Vandaag hebben we voor de ochtend een bezoek aan Alcatraz op het programma staan en we moeten al om 09.00 uur bij de boot zijn, dus we zaten om kwart voor 8 in "ons" restaurantje op de hoek te ontbijten.
Om even voor negen uur stonden we met nog 200 man keurig in de rij voor de boot. En als je dan bedenkt dat er elk half uur een boot richting het eiland gaat......big bussines hoor dat Alcatraz!!!
Het  was vandaag een heerlijk zonnige dag, dus we zaten op het bovendek lekker in het zonnetje.
ALcatraz (of Elkatrix, zoals Jamie zegt...) zelf was heel indrukwekkend. Gio en Jamie keken hun ogen uit. Onvoorstelbaar hoeveel mensen daar in zo'n kleine ruimte gevangen zaten. De cellen zijn eigenlijk niet meer dan een hondenhok. Een ruimte van anderhalve meter breed en 3 meter diep en maar 2 meter hoog. Daarin staat een bed, een wc en verder helemaal niks, want meer plek is er ook niet. Sommige cellen waren open, waardoor we dus zelf het gevoel van de gevangenen konden ervaren.......een reden temeer om maar op het rechte pad te blijven
Na ruim anderhalf uur daar rondgelopen te hebben, hebben we om half 12 de boot terug genomen en waren we om 12 uur weer terug in het hotel. Het was inmiddels zo warm geworden dat we even snel de korte broeken aangetrokken hebben. Om half een hadden we namelijk een afspraak met de verre familie, Pamela en David. Pamela haar opa was een broer van de opa van Heleen.
Ze hadden een doos met honkbal spullen bij zich, die we bij hun thuis hadden laten bezorgen, dus Gio was helemaal gelukkig!!!
We hebben gezellig met hen geluncht en zijn daarna de hele middag over Pier 39 en de Fisherman's Wharf gewandeld.

Nog in een Museum met allerlei antieke speelautomaten geweest. Elk apparaat werkte nog perfect en de jongens hadden de grootste schik, want ze konden overal een quarter ingooien en dan gebeurde er weer iets onverwachts....
Om half 5 hebben we de jongens even voor een uurtje op bed gelegd, want Jamie dreigde net alweer in slaap te vallen. We gaan straks met ze in Rainforest Cafe eten en daar kijken ze al de hele dag naar uit, dus dan kunnen ze straks wat langer volhouden en slapen wij misschien ook een hele nacht......