5e - 6e - 7e dag via Ventura naar L.A

Door Edwin de Graauw - 09-05-2010 01:32 Woensdag 5 mei :

Om 07.00 uur zijn we, nadat Gio en Jamie even het internet gecheckt hadden, op pad gegaan voor een tocht door het Yosemite Park naar de Mariposa Grove om de grote Sequoa Bomen te zien.

Maar helaas was de toegangsweg nog niet geopend omdat er nog teveel sneeuw lag. De tocht was erg mooi en daarna door naar de kust.In het plaatsje Monterey hebben we rondgelopen op de Old Fishermann's Warf,veel kleiner dan in San Francisco maar wel erg knus.Daarna naar Carmel Monterey,waar we onze schitterende hotelkamers vonden. Jammer dat dit maar voor 1 nacht was.

Donderdag 6 mei:

Vanmorgen zijn we om ongeveer om 10 uur weer verder gereden naar onze volgende bestemming Weer opnieuw een strak blauwe lucht, prachtige autorit langs de kustweg met onderbrekingen om van de mooie uitzichten te genieten. Onderweg hebben we heerlijk op een terras gezeten aan de kust om te gaan lunchen, er stond wel veel wind, maar uit de wind zaten we heerlijk. Er waren een paar vogels die zo bijdehand waren dat als je even niet oplette dan pikte ze wat van je bord af. Gio en Jamie vonden dit natuurlijk geweldig. Onderweg kwamen we langs de kust vele duizenden zeeleeuwen tegen die lagen te zonnen in de tientallen baaien.Ze stonken zo erg dat Jamie het stinkerds vond.

Door de velen onderbrekingen waren we pas na zessen in het hotel in Ventura.

Vrijdag 7mei :

Vanmorgen na het ontbijt bij Starbucks zijn we naar Santa Barbara gereden en op zoek gegaan naar een boot die ons naar de walvissen en dolfijnen zou kunnen brengen.Na veel zoeken en wandelen over de boulevard en over de pier in de stralende zon hebben we een watertaxi ,door Jamie "ELIAS"boot genoemd, genomen die ons bij de walvisboot bracht. Op de watertaxi waren we de enige passagiers en mochten Gio en Jamie met pet op het roer bedienen wat ze natuurlijk heel erg stoer vonden.

Uiteindelijk zijn we met een Catemaran op walvisvaart gegaan, een geweldige ervaring voor de jongens.Na 45 minuten varen kwamen we de eerste dolfijnen tegen die mooie stunten uithaalde, wat een geweldige ervaring. Jamie kwam niet meer bij van het lachen en Gio sprong van de ene kant van de boot naar de andere kant van de boot. We hebben ook nog pelikanen,en zeeleeuwen gezien maar helaas lieten de walvissen verstek gaan. Het was een geweldige dag.We kwamen met zijn allen, met rode hoofden de boot af, we hebben de eerste verkleuringen van de zon te pakken. Vanuit Santa Barbera weer terug naar ons "Vakantiehuisje" zoals Jamie zegt. Aangekomen even lekker opgefrist en daarna lekker wezen eten. Nu aan een wijntje en dan zo weer lekker ons mandje in op weg weer naar een nieuwe schiterende dag. Op naar Los Angeles