2e week amerika

Door Eric en Noortje - 30-05-2010 02:24

Zondag 23 mei

Op zondag lunchen we nog met de hele ‘meute’: het kersverse bruidspaar, de familie en de bruidsmeiden. Daarna gaat iedereen langzaam maar zeker zijns weeg. Het bruidspaar naar de Vietnamese familie, de familie grotendeels weer naar San Francisco om op maandag terug te vliegen.

En wij gaan naar een natuurgebied aan het strand, waar Eric heerlijk een dutje doet en ik op ‘fotojacht’ga. Nou materiaal genoeg, prachtige steenmassa’s, zeehonden op de rotsen (je hoort ze blaffen van verre). Gelukkig keren we weer terug naar het huis. En daar zitten we dan met zijn tweeën in een enorm Hollywoodhuis. Wel stil zonder de rest.

Maandag 24 mei

Alles gepakt, alles in de auto, alles 3x nakijken en daar gaan we. Eh ja, tot ik na een half uur ontdek dat mijn tas niet meegekomen is, dus dezelfde weg weer terug. We besluiten dat het ons beider schuld is en ik haal nog gauw een lekkere koffie voor onderweg.

Het wordt een hectiese drukke dag; tom tom laten nakijken in San Francisco, dan de camper ophalen (een enorme uitleg waar we al gauw veel van blijken vergeten te zijn) en de auto terugbrengen. Dat laatste klinkt gemakkelijk, maar was het niet, ze hadden ons het verkeerde adres gegeven en toen we hijgend om 5 over 4 daar aankwamen was het dicht (om 4 uur). Na enkele telefoontjes bleken we naar het vliegveld te moeten, en daar was de camper te groot om mee te gaan. Enfin s’avonds zaten we nahijgend om 8 uur op de camping ons kasteel te bekijken.

Wat een luxe. We zouden een 22voet camper krijgen en die was er niet, dus kregen we een 25 voets. Een ‘slide out”: een stuk wat je ter plekke naar buiten laat glijden, waardoor we een dansje kunnen maken in de woonkamer. Een douche, wc, magnetron, oven, etc.

Wat voelen we ons rijk.

Dinsdag 25 mei

Met kasteel en al op naar de camping bij het Yosemitypark.

Eerst natuurlijk een lang zal hij leven voor de jarige Eric, die vandaag besloten heeft dat hij terug gaat tellen in de jaren vanaf nu. Hij is dus  60 geworden! (jammer want de senioren beginnen hier vanaf 62).

S’avonds krijgt hij 2 grote stukken chocoladefudge met kaarsjes.

Woensdag 26 mei

Vandaag naar het Yosemitypark. Zoals vaker vergissen we ons in de afstand; alles in Amerika is groot, ver en veel, dus nu ook de afstand naar het park.

Aan gekomen hebben we lekker ontbeten in de camper en vervolgens een 2 uur durende rondleiding gehad door het  park. Wat prachtig, grote watervallen, bergbeklimmers halverwege enorme rotswanden. De gids was zelf een bergbeklimmer en wees ons enthousiast op allerlei dingen, volgens ons had’ie nog wel 3 uur verder kunnen kletsen.

S’middags verder op onderzoek. Wat mij het meeste raakte was het indianenmuseum waar een oude indiaanse het manden vlechten demonstreerde. Het vakmanschap en het geduld. Er stonden manden waar 4 jaar aan gewerkt was! Ze zat daar zo prachtig te wezen tussen haar spulletjes. Ik heb een tijdje zitten praten met haar over de techniek en stiekemweg legde ze een mand over de telefoon die naast haar stond (wel een uit het jaar nul), die daar natuurlijk helemaal niet thuishoorde (tot grote hilariteit van Eric).

Onder de indruk komen we in ons ‘huisje’aan.

Donderdag 27 mei

Vandaag naar de sequojabomen. Bij het nakijken blijkt dat campers van langer dan 22 voet afgeraden wordt  het park in te gaan. Dus eerst bellen en dan gaan we dus naar het noordelijke gedeelte van het park.

Ditmaal is Eric heftig onder de indruk:WAT EEN BOMEN!!!!

Het is niet vast of uit te leggen maar dit is zo giganties.  De grootste boom is net zo groot als het vrijheidsbeeld in New York en is 2000 jaar oud.

Er lag een omgevallen, holle Sequoja en daar kon je doorheenlopen, in vroegere jaren stalde de cavalerie daar hun paarden en later is er nog een kroeg in geweest.

We zaten op 2000 meter hoogte en er lag nog overal sneeuw. We zijn daar gaan kamperen. Eerst alle etenswaren en alles met een luchtje eraan,in de berenbox ,naast de camper. Er lopen daar nog steeds wilde beren rond die van veraf aangetrokken worden door de lucht en dan kunnen proberen de tent, auto of camper open te breken.

Verwarming aan en vanuit het raam zien we aantal zeer dappere kampeerders met hun tentje in de sneeuw.

Vrijdag 28 mei

We worden wakker en er is een dun laagje sneeuw gevallen en het is koud!

Vandaag zal een ‘rijdag’worden en al rijdend en we het landschap veranderen. Het wordt warmer en we rijden langs de woestijn.

We stoppen net onder Las Vegas en vinden een rv park, tamelijk shabby,op zijn zachts gezegd. En we ontdekken, dat de Griek hier zelfs veranderd is in een fast food restaurant.

En waar vanmorgen nog de ijspegels nog aan onze neus hingen, is het nu warm ( zo’n 35 a 40 graden)

Het verslag is wat lang, maar we kunnen moeilijk overal internet vinden.