de eerste week

Door Agatha en René Jacobs - 07-06-2010 00:18 Hier dan het eerste verslagje uit de USA.
We hebben een goede reis naar San Francisco  gehad, wel wat vertraging, maar smiddags om drie uur waren we in het airport hotel. Even opgefrist en naar Fisherman's wharf gegaan om de zeeleeuwen te bekijken. Ook  nog een stuk richting de Golden Gate Bridge gelopen, maar dat was toch net even te ver, en ook begon de jet lag toe te slaan, dus we zijn  weer terug gegaan naar het hotel.
De volgende dag om 12 uur de camper opgehaald. Een echte roadbear, wat een pracht kar. Nagenoeg splinternieuw en well equipped. Best wel even wennen aan de breedte, want de weggetjes in de Nationale parken zijn  niet zo heel breed. Maar het begint al aardig te wennen.
Onze eerste camping lag 5 mijl buiten het park, maar goed te doen, verder allemaal hele aardige en vriendelijke mensen. Het camping gevoel is hetzelfde als in Europa, de meeste mensen zijn wel in voor een praatje.
De eerste paar dagen in Yosemite park doorgebracht. We zijn hier echt op precies het goede jaargetijde, de watervallen zijn op zijn mooist nu. Schitterende wandelingen gemaakt , onderweg zagen we nog een "echte" bruine beer  en reeen, en mooie uitzichtpunten gehad. Ook in dit park hebben we al een aantal Sequoia bomen van ca.2600 jaar oud gezien, daar  kun je je toch niets bij voorstellen he ? Vandaag zijn we verplaatst naar Visalia, vlak bij het Sequoia park. we kunnen hiervandaan met de bus naar het park, dan hoeven we een dag niet te rijden (lekker makkelijk).
Dinsdag gaan we  hier weer weg en gaan we richting Grand Canyon, dit is dan de grootste afstand die we moeten overbruggen,maar ook dat gaat wel lukken.
Groetjes uit een zonnig en warm Amerika.