de vierde week

Door Agatha en René Jacobs - 26-06-2010 02:08 Hier weer even een berichtje van ons uit de USA.
We hebben Capitol Reef bekeken, schitterend mooi, uiteraard hebben we weer een paar mooie wandelingen gemaakt.
Na dit park zijn we naar Bryce Canyon gegaan. Wat een pracht, voor de zoveelste keer weer eens een "wow" ervaring. onvoorstelbaar dat de natuur zulke mooie dingen kan maken. Je weet echt niet wat je ziet. Uiteraard hebben we ongeveer 100 foto's gemaakt, maar daar zie je niet op wat we in het echt gezien hebben.
De eerste middag zijn we "bovenlangs" de rim gelopen en kijk je de diepte in naar de hoodoo's, prachig, en de volgende dag zijn we de canyon ingelopen, een schitterende wandeling. De zg. Peek a Boo trail. Een stevige wandeling met een afdaling van 450 meter, en dus ook weer 450 meter omhoogklauteren, maar zeer de moeite waard. 's Avonds zijn we nog naar Ebenezers Grill barn geweest. Een leuke avond met cowboy eten ( cowbowbeans) en een leuke show.
"Op naar het volgende en laatste park: Zion.
Helaas waren er weg opbrekingen en moesten we een klein stukje ( een mijl of 60) omrijden, maar dat mocht de pret niet drukken.
In Zion aangekomen de camper aan ge hooked en meteen met de shuttle bus ( overigens geweldig goed geregeld hier, overal gratis bussen naar het park en in het park) de eerste lekkere wandeling gemaakt.De lower, middle en upper emerald pool bekeken. Midden op de berg in ene een plateau met een meertje, leuk hoor.
Vrijdag ( vandaag dus) weer iets geweldigs gedaan: the Narrows. Helemaal aan het eind van het park wordt de kloof heel smal en stroomt alleen de rivier er nog doorheen. Maar.... geweldig, daar kun je wandelen, prachtig, lekker door de rivier banjeren, over stenen heen klauteren, door stroomversnellingen heen, echt super. Wat hebben we ons vermaakt.
Morgen gaan we proberen om de Angels Landing  trail te doen. Dat is de laatste "begaanbare rots van de kloof en heb je een prachtig uitzicht over de hele kloof. Een stevige klim van ca. 450 meter omhoog, en als we de foto's hier bekijken over smalle richels met diepe afgronden.
We zullen wel zien hoe ver we komen.
Maandag op weg naar Las Vegas. Ik denk niet dat we nog gaan gokken want de bodem van de portemonnee is in zicht.