Vancouver

Door Rona en Roelof Wellinga - 10-06-2010 05:11 Nu wordt het toch serieus onze laatste dagen breken aan. We zijn nog in Osoyoos geweest en vandaar door getrokken naar Harridson hot spring. Een klein stadje met uitzicht op de besneeuwde bergen. Hier kun je echt merken dat we nog in het voorseisoen zitten. Niks te doen.  Op dit moment staan we op een camping in Vancouver. Gisteren aangekomen met een strak blauwe lucht en heerlijk warm. We hebben  gebarbequed. De zalm is hier heerlijk. Vannacht begon het te regen en niet zo'n klein beetje maar behoorlijk. In de ochtend werdt het droog en zijn we op stap gegaan. We hebben het antropologisch museum bezocht. Echt leuk met allemaal kunst van de indianen van vroeger. En we hebben het maritiem museum bezocht, wat ook interessant was. Daarna zijn we naar het grootste shoppingcentrum van Canada geweest. Nou je weet niet wat je ziet zo inmens groot. Alleen al waar je kunt eten is super. van Thais tot chinees en burger king en curry's, wok, slade bars en bedenk het maar. We hebben er heerlijk gegeten voor 18 dollar dat is nog geen 15 euro met z'n tweeen inclusief drinken.
Morgen gaan we Vancouver onveilig maken. We gaan winkelen en souveniers kopen.
Vrijdag gaan we Stanley park bekijken op de fiets (inclusief helm). Zaterdag moeten we helaas onze camper inleveren en hebben we nog 1 overnachting in een hotel downtown Vancouver. En zondag vliegen we terug.
Misschien is dit ons laatste berichtje en zien we elkaar weer in het vertrouwde Nederland. We moeten jammer genoeg afscheid nemen van een land wat ons heel goed is bevallen. Maar waar we ook zeker nog een keer naar terug gaan.