Tofino 12-07-10

Door Knoppert - 02-08-2010 20:12

We zijn vandaag onbewust toch weer vroeg wakker geworden. We hebben een lange reisdag voor de boeg. Om 07.30 een snel ontbijt bij Starbucks tesamen met de lokale werklui en politie. We gaan proberen de ferry van 10.40 uur te gaan halen. Deze gaat van Horseshoe bay naar Nanaimo. Gelukkig hebben we een uitdraai van google maps mee genomen want op de wegenkaart staat het niet duidelijk hoe we bij de ferry moeten komen. Omdat van Whistler naar Vancouver de hway vernieuwd is (vanwege de olympische spelen)rijden we lekker door. We waren ruim op tijd en konden zelfs met de ferry van 09.00 uur mee. Top!! (goed geregeld Tioga zo'n prepaid voucher!)
Het waait vandaag erg hard dus mochten we niet op de voorboeg komen en was het eigenlijk niet verstandig om sowieso naar buiten op het dek te gaan. Binnen hebben we een Canadees ontmoet die ons vertelde dat we onderweg echt even moeten stoppen bij Catherdal grove. Het is altijd leuk om een "oud-nederlander"  te ontmoeten. Hij wist veel te vertellen over de ferry en wij konden hem tips over Nederland geven omdat hij daar binnenkort op vakantie gaat.
Bij aankomst in Nanaimo (routeplanner van google gebruikt) zaten we zo op de weg naar Port Alberni. Vóór Port Alberni zijn we gestopt bij Cathedral grove. Dit kan niet missen want je komt er langs op weg naar Tofino. Het is een bos met douglasbomen waarvan de hoogste 800 meter is en hoger dan de toren van Pisa.
In Port Alberni (ook een leuke plaats) bij de Walmart geshopt en gegeten. Om 14.45 uur reden we verder naar Tofino. Rond 17.00 uur zijn we bij Schooner Motel in Tofino. (Je rijdt door het RIM National Park, als je van de hwy afgaat om bijvoorbeeld even te kijken aan de kust, moet je een parkpas kopen. Deze moet je kopen op de kruising Tofino- Ucluelet. Wij hebben er geen gekocht) Enfin, even bijkomen op de kamer met geweldig uitzicht over de baai. Om 19.00 uur een restaurant opgezocht (Soho? met een award voor biologisch eten). Eindelijk hebben we echt lekker gegeten. Super vers eten en niet vet. Onze oudste dochter had een fruit de mers op een pasta.  De jongste een zelf gemaakte taco, echtgenoot iets van kip en ik had een gegrilde heilbot. Als toetje een chocolade bom met 4 lepeltjes. Het mocht wat kosten maar was dan ook erg lekker.
Terug gelopen naar de haven maar het waaide nog steeds erg hard dus de sunset moeten we maar tot morgen tegoed houden. Nog even tv kijken en om 22.30 sliepen we.