Vrijdag 9 juli

Door Nico & Mireille - 10-07-2010 19:20 Gisteravond nog even problemen gehad op de hotelkamer. Net toen we goed en wel klaar waren om te gaan slapen liep het toilet over. Dit stopte niet meer, de hele gang en onze kamer liepen onder.
De monteur kwam wel redelijk snel, maar goed, we moesten dus nog naar een andere kamer verhuizen, en we waren al zo moe.
Maar goed, eenmaal daar direct onder de wol. Het was toen een uurtje of 7 's avonds. Natuurlijk waren we tegen half 4 klaarwakker. We hebben toen maar weer de reisboeken boven water gehaald en hebben nog wat gelezen. Tegen 7 uur onder de douche en op naar het Canadese ontbijt. Nou, de rest van de dag moesten we niets meer eten. Het zijn zulke stevige ontbijten, maar wel ontzettend lekker.

Tegen half 10 hebben we een taxi laten bellen en zijn we naar het camperverhuurbedrijf gebracht. Hier aangekomen stond de camper al klaar. We moesten eerst nog even het gebruikelijke filmpje bekijken. En toen konden we op pad gaan. Eerst even boodschappen doen. Tjonge, jonge, jonge, wat een keuze. 50 soorten cornflakes, melk of noem maar op is niets. Voor de rest kun je er dus alles kopen. Je zou er compleet verdwalen. Met een kar vol konden we richting Banff, maar eerst nog even tanken. En dat is hier heel erg leuk om te doen! 80 liter benzine voor nog geen 60 Euro! Waar maak je dat nog mee. Zo tegen een uurtje of 12 reden we richting Banff! Super om hier weer terug te zijn in dit prachtige en bijzondere land. De bergen zijn weer zeer indrukwekkend! Eenmaal in Banff was er geen plek meer op de camping waar we wilden staan, dus toen maar een eindje terug rijden. Gelukkig was hier nog plaats, alleen hebben we geen electra of wateraansluiting. Op zich niet erg hoor, want alle apparatuur werkt ook op gas.

We zijn nog even doorgereden naar Banff, waar we nog gewinkeld hebben, en de benodigde papieren hebben opgehaald voor morgen. Dit is gelukkig allemaal goed verlopen. 's Avonds hebben we nog de Hoodoo trail gelopen. Daarna nog even heerlijk buiten gezeten, want het weer is erg goed. Het was vandaag zonnig en zo'n 27 graden. Dus niets te klagen. Zo tegen een uurtje of 9 was onze batterij op. Je merkt toch dat je nog last hebt van het tijdsverschil. Gelukkig wordt het wel steeds minder.  Hopelijk slapen we vannacht voor het eerst goed in de camper, want morgen is het een spannende dag, maar daarover een volgende keer meer!