Vrijdag 16 juli 2010, Mc. Lure en omgeving

Door Nico & Mireille - 18-07-2010 04:45 Door het dakraam kwam vanmorgen weer een zonnetje naar binnen gluren. Heerlijk om zo je dag te beginnen. We zijn dan ook opgestaan, hebben het water en elektra afgekoppeld en zijn op pad gegaan richting Kamploops. We hadden een rit van ongeveer 150 km. voor de boeg. We volgen nu de highway 1. Deze loopt van de oostkust richting Vancouver. Na een klein uurtje rijden, we hadden net Kamloops achter ons gelaten, zijn we gestopt om te ontbijten. Dat zullen we zeker missen als we weer thuis zijn, maar even stoppen zo vlak voor de Westerschelde Tunnel staat ook zo gek hé? We zitten nu in de North Tompson regio. Weer heel anders dan waar we gisteren zaten. De bergen worden weer hoger en hoger. Er is hier wel bosbrand geweest. We vermoeden een hele poos terug want de bossen beginnen zich langzamerhand weer te herstellen. Het is wel een vreemd gezicht hoor, al die half of compleet afgebrande bomen. Gelukkig zijn deze bomen in staat om zichzelf te herstellen, de natuur kan soms raar in elkaar zitten. In Golden hebben we een paar dagen geleden een boekje meegenomen waarin de mooiste campgrounds van BC vermeld staan. Daar hebben we al zoveel aan gehad. Ook vandaag weer. We zijn nu in Mc. Lure aangeland, licht op ongeveer 60 km. van Clearwater, op een kleine camping met mooie plaatsen tussen de hoge pine bomen. We werden door de eigenaar, in een golfcart, naar onze plek begeleid. Van hem hoorden we dat hij zelf een trail van ongeveer een uurtje aangelegd had, die aan de andere kant van de rijksweg begon. Dus konden we mooi aan de gang gaan. Tja, en dan moet je highway 5 oversteken, en laat ze die nou net aan het verbreden zijn. Oeps, wat dan gezongen, nou niets aan de hand hoor. Hier in Canada staan er verkeersregelaars bij de wegwerkzaamheden, en tja die leggen gewoon het verkeer stil voor 2 overstekende wandelaars. Da’s hier geen probleem! We hebben een heerlijke wandeling gemaakt, en vlak aan het begin kwam er ineens een hert naar beneden, die vervolgens weer maakte dat het zo vlug mogelijk uit onze buurt kwam. Van veilige afstand bleef het ons begluren. We hebben er nog een paar foto’s van kunnen nemen, maar dat zullen vast zoekplaatjes zijn. De wandeling eindigde bij een kleine waterval, deze had nu niet zo veel kracht meer, aangezien het smeltwater in de bergen hier bijna op zijn eind loopt. Ook op de terugweg werden we weer veilig naar de overkant van de weg gebracht, en ook dan zie je maar weer hoe trots de Canadezen op hun land zijn. We werden gelijk op ideeën gebracht voor een wandeling vanmiddag in de buurt van Barrière door de dame die het verkeer regelde. Dus zo gezegd, zo gedaan wij weer lekker op pad met onze RV. We zijn richting Johnston lake gereden, alleen om in de auto te zitten een prachtige weg. De trail was wat lastig te vinden, maar bij een campground in de buurt van het meer werden we op het goede spoor geholpen. En ja, toen konden we beginnen aan een complete fitness workout. Klimmen, en klimmen, Tarzan en Jane zouden er jaloers op zijn. Eenmaal op het hoogste punt hadden we prachtig uitzicht over een aquablauw, diepgroen en azuur blauw meer, en natuurlijk over het dal waar we net doorheen gekomen waren. De terugweg was natuurlijk afdalen, dat viel niet altijd mee op de droge zanderige grond, maar met vereende krachten kwamen we weer goed beneden. Terug op de camping hebben we heerlijk buiten gegeten, en natuurlijk nog even onze email bekeken. Het blijft leuk om van het thuisfront te horen, en naar we begrijpen vinden ze het thuis ook leuk om onze belevenissen te lezen, dus jongens zodra we weer internet hebben houden we jullie natuurlijk op de hoogte. Morgen vertrekken we richting Clearwater, waar we een paar dagen zullen gebruiken om Wells Grey National Park te bezoeken. We hopen jullie weer gauw wat te laten horen, want dit is de leefomgeving van de Grizzly, Zwarte Beer, Moose en Elk, dus je weet maar nooit….