Woensdag 21 juli 2010

Door Nico & Mireille - 22-07-2010 02:55 We hebben vannacht na onze wandelingen van gisteren goed geslapen. Wat wil je, met zoveel kilometers in je benen. Vanmorgen hebben we Robson Provincial Park weer verlaten. Eerst hebben we nog een paar mooie foto's van Mount Robson zelf kunnen maken. Hij was nu helemaal wolkvrij, dus genieten maar. Daarna zijn we via  Moos Lake, waar we hebben ontbeten, richting Jasper gereden. De uitzichten en bergen blijven prachtig om te zien. We waren tegen 10 uur in Jasper, waar we eerst bij het informatiecentrum zijn binnengegaan. Hier hebben we weer de nodige hike informatie voor de komende paar dagen gekregen. Vervolgens eerst wat boodschapjes gedaan, want ook onze honger moet af en toe gestilt worden, en onderweg kom je maar weinig restaurants tegen zo hoog in de bergen.
We zijn daarna richting Miette Hot Springs gereden. Daar hebben we een wandeling uitgezocht van zo'n 10 kilometer. Deze wandeling bleek een flinke pittige te zijn, want we hadden maar liefst 700 meter hoogteverschil te overbruggen, waarvan in de eerste 2 km. 500 meter . We moesten af en toe even naar adem happen. We zouden gaan naar een hoogte van 2050 meter. Nou dat begon je zo tegen het einde van de tocht wel te merken, want de zuurstof werd minder en minder in de lucht. Eenmaal boven, dachten we dat we er al waren, maar toen kon je dus nog eens zo'n 10 minuten naar boven klimmen. Dan pas had je de top bereikt. We hebben het toch nog maar gedaan! Het uitzicht was geweldig. Toen we halverwege waren kwamen we de bewuste fotograaf van gisteren ook weer tegen. Natuurlijk hebben we weer even staan praten. Hij bood aan om een foto te maken, maar dat hebben we maar vriendelijk afgewezen. Boven hebben we onze boterhammen opgegeten en zijn toen aan de afdaling begonnne. We moesten af en toe flink bijremmen, want zo steil we naar boven gingen, zo steil gingen we nu naar beneden. Onderweg nog een paar berggeiten tegen gekomen, die komen hier echt naar je toe, dus je moet op je hoede zijn. Eenmaal terug bij de camper, kregen we onze beloning voor vandaag. Want toen gingen we een duik nemen in de hot springs bij Miette. Het water uit de hot spring zelf is 50 graden en wordt afgekoeld naar zo'n 40 graden. Heerlijk, lekker en warm voor je spieren. De uitdaging is om ook in het ijskoude water van zo'n 20 graden te springen. Tja, als je uit 40 graden komt is dat ECHT koud. We heebben het twee keer gedaan. Goed voor ons hart zullen we maar zeggen.. We hebben er in elk geval flink van genoten daar hoog in de bergen lekker in het warme water en het zonnetje op je gezicht. We hebben daarna onze camper weer genomen en zijn richting de camping in Jasper gereden, waar we heerlijk hebben gegeten en nu nog even Jasper onveilig gaan maken.. We hebben ook tevens weer even internet bekeken, en onze trouwfoto's die de fotograaf heeft gemaakt zijn klaar. Hij had er een paar toegevoegd, en ze zijn erg leuk geworden. Jullie in Nederland zullen hier nog even op moeten wachten!