Woensdag 28 juli 2010

Door Nico & Mireille - 29-07-2010 03:44

Gisteravond na het plaatsen van ons verslagje, nog even lekker door Banff gewandeld. Natuurlijk ook nog even richting het park waar we bijna 3 weken geleden elkaar het jawoord gaven, en nog even van onze laatste dag in Banff genoten. Daarna terug naar de camping. We hebben toen vervolgens onze koffers ingepakt, en ik heb de camper nog een beetje schoongemaakt. Daarna hebben we samen nog even de foto's van de afgelopen dagen op de laptop gezet en natuurlijk ook nog even bekeken. Ook de foto's de afgelopen dagen, maar zeker ook van de beer die we gisteren hebben gezien zijn weer plaatjes geworden. De meeste, zo niet alle credits gaan naar Nico. Af en toe heb ik ook wel gefotografeerd, maar hij heeft toch de meeste plaatjes geschoten, we hebben er tot nu toe zo´n 1200! Een prachige herinnering, waar we gauw een fotoalbum van moeten maken. Daarna hop naar bed, want ja morgen willen we op tijd op pad gaan. Vanmorgen eerst even ontbeten, afgewassen, de camper geleegd en gevuld. Daarna nog even getankt, en vervolgens konden we aan de rit richting Calgary beginnen. Tja, aan alle mooie dingen komt een eind dus ook aan het rondtoeren door de Canadian Rockies. We zien de bergen steeds kleiner worden in onze spiegels, en al gauw zijn het geen bergen meer maar heuvels. Tegen een uurtje of 9 zijn we zo rond Calgary. Poeh, poeh, wat een drukte op de weg. Gelukkig kennen we inmiddels de weg een klein beetje, en komen we mooi op tijd aan bij het RV-centrum. De controles en afwikkeling liepen allemaal zo snel dat we al gauw een taxi naar het hotel konden nemen. We waren er zo tegen kwart voor 10, en gelukkig was onze kamer al klaar. We hebben even gewacht tot tegen 12 uur, want dan konden we alvast inchecken voor onze terugvlucht morgen. Daarna zijn we door het pendelbusje van het hotel afgezet bij het C-train station op Barlow Street. Vanaf daar konden we de C-train (tram) richting Calgary centrum nemen. Het werd dus steeds drukker en drukker, en ik kan je zeggen als je 3 weken hebt kunnen genieten van de rust en natuur van de Rockies dat het dan tegenvalt om in een miljoenen stad te lopen met veel hoogbouw en verkeer. Eerst hebben we onze weg genomen richting Chinatown, dit is het op 2 na grootste Chinatown van Canada. Leuk om even door te lopen, maar je snapt geen snars van wat er op de huizen en winkels staat geschreven. Daarna hebben we de rustigste plekjes van Calgary opgezocht en lekker wat rondgeslenderd. Ineens zag ik in een van de malls een boekenwinkel. Tja, en wij waren voor onze vakantie al lang op zoek naar het boek Don't waste your time in the Canadian Rockies. Helaas was het in Nederland en Belgie niet meer te verkrijgen vanwege herdruk. Toen we het gingen navragen bleek dat het boek vandaag net binnengekomen was, maar nog niet in de winkel stond. Ze zijn het direct voor ons gaan halen, en natuurlijk hebben we het gekocht. Het is gelukkig zo'n 500 pagina's dik, en er staan heel veel wandelingen en tips in die wij nog niet gedaan hebben. Dus des te meer reden om flink te sparen om zo gauw weer terug te gaan. We hebben dan ook lekker op een terrasje al zitten kijken wat we een volgende keer allemaal zouden willen ondernemen.  Daarna hebben we in downtown Calgary vervolgens gegeten, dit keer eens een heerlijke onvervalste echte Canadese hamburger. Nou daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren hoor. Daarna was het tijd om richting hotel terug te gaan. Aangezien we vanmorgen door het pendelbusje naar het station zijn gebracht, moesten we nu even uitzoeken hoe we terug bij het hotel konden komen. Gelukkig waren 2 heren van het C-train informatiecentrum zo vriendelijk om ons op weg te helpen, en zodoende konden we mooi terugreizen naar het hotel met eerst de C-train en vervolgens een korte busrit, en dat voor nog geen $ 2,75 per persoon = Euro 1,85. In het hotel hebben we nog even onze mail bekeken, en vanaf het thuisfront komen telkens weer hele lieve en leuke berichten. Zo ook vandaag weer kregen we te horen dat jullie allemaal hebben genoten van ons reisverslag. Verder lazen we ook nog, zowel op de Nederlandse teletekst als in de krant van de regio Kamloops, dat daar grote bosbranden woeden. Door dit gebied zijn we tijdens deze reis ook gereden. Er zijn ook dit keer weer mensen geevacueerd. Brrr, je moet er toch niet aan denken dat je daar net bent met je camper.
Ons laatste berichtje zullen we vrijdag proberen plaatsen als we (helaas) weer thuis zijn. Morgen gaan we rond 18.05 Canadese tijd, dus bij jullie 02.05 de lucht en hopen dan gezond en wel vrijdag weer in Amsterdam aan te komen.