Donderdag 29 / vrijdag 30 juli

Door Nico & Mireille - 06-08-2010 10:46

Toen we gisteravond in het hotel terugkwamen hebben we lekker op ons gemakje een beetje gelezen en nog wat foto's van de afgelopen tijd bekeken. Daarna was het al gauw tijd om te gaan slapen. We hebben heerlijk geslapen. We sliepen weer erg luxe, want we konden onze matrassen precies zo instellen als we wilden. Vroeg op moesten we niet, want we vliegen natuurlijk pas vanavond om 18.05 uur, maar toch wilden we proberen om al een klein beetje meer in het ritme van thuis te komen. Dus daarom zijn we niet te gek laat opgestaan vandaag. Na het douchen zijn we voor de laatste maal op z'n Canadees gaan ontbijten. Dit soort ontbijten zullen we in Nederland missen. Nico heeft lekker pannekoeken gegeten met maple syrup. Ik het standaard Canadees ontbijt, met ham, eieren fruit en toast. Daarna hebben we nog een rondje door de buurt van het hotel gelopen. Het was heerlijk weer, en we moeten nog zo lang binnenzitten vandaag. Rond 12 uur moesten we uitgecheckt zijn en daarna zijn we door het pendelbusje naar het vliegveld gebracht. We konden hier pas rond 2 uur de koffers inleveren, dus zijn we eerst nog wat wezen eten. Tegen 2 uur hebben we onze koffers afgegeven en daarna zijn we door de douane gegaan. Alles ging hier goed, alleen.... ze zijn hier wel erg streng . Riemen af, jassen of vest uit, portemonee, laptop, telefoon etc. etc. allemaal in een aparte bak. Daarna wordt er nog gevraagd of er vloeibare spullen in je tas zitten, en vervolgens wordt alles gescand, en dan ben jezelf aan de beurt. Gelukkig ging er dit keer geen alarm af, want we hadden onze schoenen al uitgetrokken. Nog even wat gewinkeld, en rondgelopen en toen naar de gate. Daar konden we het vliegtuig wat ons naar Amsterdam zal vliegen zien binnenkomen. Wat is het toch een joekel als je het zo ziet staan.
In het vliegtuig hebben we wel wat kunnen slapen, niet echt veel want het is toch best rumoerig hoor in zo'n vliegtuig. De vlucht was weer erg goed, we waren zelfs zo'n 3 kwarteer eerder in Amsterdam dan verwacht. We hadden achterwind zullen we maar zeggen. Tegen 11.00 uur konden we door de douane en dan de aankomsthal in. Gelukkig stonden onze ophalers, ma en haar neef Thuur, al op ons te wachten. Vooral Ma was natuurlijk erg blij dat we weer thuis waren. Voor ons gevoel was het 3 uur 's nachts! We zullen vast hele kleine oogjes hebben gehad toen we de aankomsthal binnenkwamen.  We hebben eerst nog lekker wat gedronken en daarna hop naar de auto. In de auto natuurlijk wat bijgepraat en zo tegen half 3 reden we de Saturnus in. En jawel hoor, het huis was versiert. Pa en Noëlla hadden een mooi spandoek laten drukken en dat hadden ze opgehangen. Dat is nog eens thuiskomen zo. Verder stonden er binnen veel bloemen en planten en lagen er ook heel veel kaartjes voor ons.
Natuurlijk is het ook weer leuk om thuis te komen, maar wat ons betreft had deze vakantie nog veel langer mogen duren.
Het was een, toch ook wel romantische, geweldige, super, prachtige, verbazingwekkende, mooie tijd. Waar we allebei volop van hebben genoten. Wij kijken er met heel veel plezier op terug, en hopen dat er gauw een vervolg mag komen. We gaan nu gauw aan de slag met het fotoalbum, want dan kunnen we nogmaals onze reis beleven!