Regenachtige dag

Door Canadareis - 10-07-2010 02:18 Hallo allemaal,

Gisteravond eindigde ik met het voornemen om nog een avondwandeling te gaan maken.
Maar het duurde toen nog anderhalf uur voor we zouden vertrekken. En aangezien we nogal moe waren gingen we even liggen. En zoals we wel hadden kunnen weten, vielen we in slaap en hebben die wandeling dus gemist.
Ik werd om 2.00 wakker en moest er echt even over nadenken waar ik was. Daarna ben ik weer in slaap gevallen en werd toen om 6.00 wakker van onweer en heftige regen.

We zouden vanmorgen naar watervallen gaan kijken, maar dat ging niet door. De meeste excursies werden afgelast. In plaats daarvan kon je naar een winkelcentrum. Dus dat gingen we dan maar doen.  Alleen houden wij niet echt van winkelen, en laten ze daar nu enorm veel winkels hebben met kleding, schoenen en sieraden. Niet echt interessant, heb je thuis ook. Dus zijn we met een uurtje maar weer teruggegaan. Krijn zou nog naar een huis in aanbouw gaan, maar dat ging (ook door de regen) ook niet door. Dus hebben we maar een spelletje gedaan, met onze medehuisbewoners gepraat en gelezen/geborduurd.

Het heeft het grootste deel vande dag geregend, maar nu is het aardig opgeknapt. Voor we naar bed gaan dus maar een rondje wandelen.

Om half 5 gingen we in de bussen naar een restaurant (Turtle Jack) om te eten. We kregen vooraf een soort salade en daarna konden we uit 5 dingen kiezen. Krijn had spaghetti met gehaktballen in tomatensaus en ik had terriyaki met frites. Ook hier was alles groot, van de glazen drinken en de patatten tot het bestek toe.

Vanavond wordt het eerste concert gegeven. Veel mensen zijn daar naar toe, dus hebben we nu het rijk alleen in het huisje.
De airco rammelt de hele dag en ik word er snipverkouden van. Constant een dichte neus en droge keel en ogen. Het lijkt wel aardig, maar het is niet ideaal. Maar het zal wel wennen.

Elke dag komen ze hier van de huishouding en nemen de vuile handdoeken mee en hangen daar weer nieuwe voor in de plaats, wat een luxe. Het huis is ruim en praktisch. Badkamer boven en 1 beneden.

Oh ja, het ontbijt vanmorgen, dat was nogal wat. Eieren met spek en hele schalen vol fruitsalade. En speciaal voor de hollanders was er hagelslag. Dat kennen ze hier niet zo.

We hebben toch wel wat last van het tijdsverschil. Ik heb vooral last van een knorrende maag op tijden dat ik thuis zou eten. Wat erg lastig is. Ik heb het idee dat ik heel de dag honger heb. (We krijgen eten genoeg hoor!!)

Nou dat was het dan weer voor vandaag.

Nog even een tip. Je kunt op www.reformatorischeomroep.nl onze reis volgen in beeld. Tenminste, de tijd die we hier op de campus zit. Je kunt gratis voor 7 dagen hiervan gebruik maken, daarna kost het €24,00 per jaar. Elke avond om 8 uur (Nederlandse tijd) wordt dit uitgezonden met een stukje van ca. 20 minuten.