verslag van 16 tot 27 juli

Door Canadareis - 27-07-2010 21:16

Lieve allemaal,

Na 3 dagen kom ik er dan eindelijk weer aan toe om de belevenissen op te schrijven. Dus wordt het een lang verhaal, maar ik zal proberen een beetje beknopt te blijven.
Verder is het de vraag wanneer we toegang tot internet hebben, zodat ik niet weet wanneer ik dit kan verzenden.

Nog even over vrijdag, Krijn heeft het leuk gehad in Toronto, maar het was er ontzettend druk. De boottocht was erg mooi en ze hadden op de boot de dagopening.
Er waren enorm veel hoge gebouwen te zien, en de CN-Tower kon je ook al goed zien.
Na de boottocht gingen ze naar deze toren. Eerst moesten ze nog een tijd in de rij staan wachten. TOen in de lift omhoog. Dat was een bijzondere ervaring. In 1 minuut ging je 364 meter omhoog.
Krijn liever dan ik. Boven had je wel een prachtig uitzicht! Naar alle kanten.
Een verdieping naar beneden waren er glazen platen in de vloer om naar beneden te kijken. Er waren mensen die er als een idioot op gingen springen. Stel je voor dat het breekt.......
Daarna ging hij met Brina naar het Science Centre, een soort wetenschappelijk museum. Dat was erg leuk, alleen hadden ze te weinig tijd om alles te zien.
Om 8 uur was hij thuis en toen hebben we de vele foto's die hij gemaakt had bekeken en heeft hij alles erbij verteld. Zo was het net of ik er ook bij geweest was.

Zaterdag 17/7.

We stonden rond kwart voor 8 op en gingen ontbijten. Het weer zag er prachtig uit. Om 11 uur vertrokken we richting een manege om te gaan paardrijden.
Daar werden we in 2 groepen verdeeld. De ene ging op een wagen en de andere gingen paardrijden.
Wij gingen eerst op de wagen. We reden naar een mennonieten boerderij. Daar konden we maplesyrup kopen. Dat is een siroop van de esdoorn. Als je 40 liter vocht aftapt houd je uiteindelijk
1 liter siroop over. We mochten ook proeven en het is werkelijk lekker. Het smaakt kruidig en een beetje tussen stroop en honing in.
Daarna gingen we weer terug en zagen een zeer donkere lucht aankomen. Terug op de manege moesten we even wachten op de andere groep en daarna gingen wij een rondje paardrijden.
Dat was werkelijk enorm leuk! We hadden een prachtige route en gingen twee keer door een beek heen. Dat was een aparte ervaring.
Om half 4 gingen we weer in de bus en reden richting de Rehoboth school. Daar zouden we eten deze avond. We kregen daar pizza en lasagne. En drinken en fruit. Het smaakte best na het
paardrijden. We hadden tenslotte tussen de middag niet gegeten.
's Avonds was het laatste concert. Daar is Krijn naar toe geweest, ik ben thuis gebleven. Ik heb alle was die ik had in de wasmachine gestopt en daarna in de droger. Zodat alles weer schoon was
voor de volgende etappe van onze reis.

Zondag 18/7.

We gingen op tijd ontbijten, want om half 9 ging de bus naar de kerk waar we naar toe wilden. Deze begon om 9 uur. We waren uitgenodigd om de zondag door te brengen bij John en Nellie
Brouwer. (Bij hen waren we geweest met de meet en greet)John wachtte ons op in de hal, zodat we bij hen konden zitten. De dominee ging de tekst en zijn hoofdgedachte en punten nog in het
Nederlands vertellen. Na de dienst was er nog koffie drinken vanwege de hollandse gasten.
Daarna gingen we met John en Nellie mee. Eerst dronken we koffie. Er waren 3 dochters thuis, twee met man en een van de twee had ook hun zoontje nog bij zich. Een schattig ventje met
mooie rode krulletjes. Daarna gingen we eten. We kregen soep met broodjes, en ijs na. Mmmm.
Na het eten mocht ik een poosje gaan slapen. Dat was erg fijn. 's Middags ben ik thuisgebleven uit de kerk. En om half 5 waren John, Nellie en Krijn weer terug. John ging pancakes maken. Het lijkt
op onze pannenkoeken, maar toch zijn ze heel anders. Dikker, luchtiger en een iets zoetere smaak. Ze waren heerlijk.
We hebben nog een hele tijd over onze campertrip gepraat. En nog pang gedaan met Carina.(jongste dochter)
Om een uur of 9 brachten ze ons terug en hebben ze nog in ons huisje op de campus gekeken. John vond het niet echt groot, gerekend dat er 8 personen in kunnen.
Later zijn we nog creatief bezig geweest om een A-4tje te maken met een bedankje voor Jacco en Elsa. Daar hebben we veel schik om gehad. Ik had een Nederlandse en een Canadese vlag
getekend en die wilde ik opplakken maar ik had geen lijm. Dus heb ik mijn borduurnaald en draad gepakt en het op het papier geborduurd. Eerst leek het of niemand het wilde maken, maar
uiteindelijk viel dat nog reuze mee gelukkig. Er was ook nog zo'n 350 dollar opgehaald, zodat ze daarvan uit eten konden gaan.
We lagen pas om half 1 op bed.

Maandag 19/7.

Het eten was deze morgen van half 9 tot 10. Wij waren rond 9 uur bij de ontbijtzaal en toen kregen we te horen dat we naar het camperverhuurbedrijf gebracht zouden worden. Maar we gingen
dan om half 10 ongeveer weg. En ik had nog niets!!!!!! ingepakt. Dus gauw wat eten naar binnen gewerkt en gauw terug naar het huisje met Brina. Samen hebben we alles zo snel mogelijk in de
koffers gesmeten. Om 10 over half 10 waren we klaar, maar de auto was er nog niet...... Dus wachten, uiteindelijk waren ze er pas kwart voor 11 of zo. Nou ja, had ik niet zo hoeven te haasten.
Maar goed, we werden in elk geval weggebracht en we waren er vanuit gegaan dat we met de groep naar het vliegveld zouden gaan en daarvandaan een taxi zouden bestellen. Nu waren we
in elk geval veel vroeger bij het verhuurbedrijf dan we verwacht hadden. En dat was wel gunstig. We moesten eerst een poos wachten voor we geholpen werden. Daarna moest Krijn een video
kijken over hoe alles werkt. (heeft ie twee keer gezien.) Daarna was de camper nog niet klaar dus moesten we nog een poosje wachten. Toen hij klaar was moesten we hem controleren op
schade. Daarna was het snel geregeld.
Om 20 over 2 reden we weg, eerst naar een supermarkt voor de nodige boodschappen. Ook dat kostte de nodige tijd en om 4 uur reden we echt weg. Eerst een heel stuk door Toronto en later
vlak langs het Ontariomeer. Af en toe zagen we een stuk van het water. Maar omdat we nog een heel eind wilden komen konden we niet echt de tijd nemen om te stoppen. Wel zijn we even
gestopt bij  een Wendy's (soort Mc Donald) waar we gegeten hebben. Daarna weer verder. Rond 9 uur waren we bij de camping die we wilden hebben, en daar schoot een wasbeer voor de
auto langs. Ons eerste echte wilde dier! Helaas had deze camping geen plaats meer voor ons, dus werden we naar een andere gestuurd. Daar hadden ze wel plaats, gelukkig, want we waren
erg moe. Alleen van de prijs vielen we ongeveer achterover. Als alle campings zo duur zijn, wordt het een kostbare geschiedenis.
Maar goed, we hebben een prachtig plekje en vlak bij water. Krijn heeft de camper aangesloten op het water en elektrisch en ik heb de spullen uitgepakt en in de kastjes gedaan. En het bed
opgemaakt. Dat was ook nog een heel gevecht. Maar het is gelukt. Daarna nog wat drinken, muggen vermoord en een spelletje gedaan. (gelukkig zijn er wel overal horren, maar aan een open
deur hebben ze natuurlijk al genoeg.)
En toen, doodmoe, naar bed.
De camper is mooi, en handig ingedeeld. We zouden er eigenlijk een krijgen waar je altijd buitenom naar het woongedeelte moet, maar we kregen er een met vrije doorloop. En daar zijn we toch
wel erg blij mee. We hadden geluk zeiden ze bij het verhuurbedrijf. Toch wel handig als het regent en in verband met de muggen. Die zijn hier erg aggressief. En je krijgt er enorme bulten van.
Er zit van alles in dit ding: douche, wc, magnetron/oven, koelkast, vriezer, airco. En best nog veel kastruimte. We zijn er werkelijk erg mee in onze schik.

Dinsdag 20/7.

Ik was om half 10 wakker, Krijn om half 11. Ik ben er vast uitgegaan en heb aan dit verhaal zitten werken en daarna heb ik eten gemaakt en hebben we gegeten. Nu is Krijn de koffers aan het weg
stoppen, en gaan we zo een eindje lopen. We hebben het erg naar onze zin, het is hier erg mooi en leuk. En ook best nog rustig. Het is alleen niet zo zonnig als gisteren, zodat zwemmen niets word
maar dat is het ergste niet. De raampjes staan open en het waait nu lekker een beetje door. Dat is erg fijn.

17:45
Het weer ging ineens erg opknappen en we zijn toch naar het strand gegaan. Het was echt prachtig, je krijgt een beetje een tropisch gevoel. Het water ziet haast blauw en al dat mooie witte zand.
Ik had alleen de zonnebrandolie vergeten, niet zo slim natuurlijk, maar ik geloof dat we er zonder al te veel verbrandingen afgekomen zijn. Krijn moest in de schaduw en dan nog een handdoek
over zijn benen heen.
Om 4 uur waren we weer terug en toen heb ik eten gemaakt. Worstjes gebraden en op een broodje met salade erbij. Het smaakte ons prima. Alleen was er niet eens een koekenpan, dus heb ik
ze maar in een gewone pan gebakken, gaat ook hoor. Ze gaan er hier van uit dat je je vlees op de barbeque gooit, maar dat zie ik niet zo zitten. Daar hebben we eigenlijk ook niet de spullen voor.
We hadden vanmorgen erg laat ontbeten, vandaar dat we nu wat vroeger aten. We eten in de vakantie vaak maar 2 keer per dag. En dat is eigenlijk ook wel genoeg.
Wat je hier aan campers en caravans ziet, dat is echt abnormaal voor onze europeese begrippen. Het zijn soms bijna kastelen op wielen. Ongekend, en  dan zijn ze ook nog maar met zijn 2-en.
Er was er een die had zijn Jeep er ook nog achter hangen, om boodschappen mee te kunnen doen of zo.
Er was er ook een met een kar zo groot als een paardentrailer. Dan is ons campertje toch maar eenvoudig. Maar we zijn er wat blij mee.
Het valt ons op dat het hier erg rustig