Dag 11

Door Hans Marianne Linda en Petra - 20-07-2010 06:28

Maandag, 19 juli 2010           Van Bryce naar Capitol Reef

Na een onrustige nacht, de airco ging steeds aan en uit en was erg koud, zijn Hans en ik om kwart voor 7 opgestaan. De meiden wilden wel uitslapen en wij nog een wandeling door Bryce. Dat hebben we dus gedaan. De lucht was prachtig blauw en de zon scheen heel erg mooi op de rood/witte pilaren van Bryce. We zouden een tocht lopen van 2 á 3 uur, maar dat bleek veel te ruim. Na 1.5 uur stonden we weer bij de auto terwijl we toch veel foto’s gemaakt hebben en ook nog ontbeten hebben onderweg. Het is heel mooi om tussen de Hoodoo’s te lopen, zeker als ze beschenen worden door het zonnetje. Bij de meiden terug nog even koffiegedronken en toen op weg. De meiden hadden er al voor gezorgd dat alles ingepakt stond. Nu zijn we onderweg naar Capitol Reef en rijden op een weg met schitterende uitzichten. In Escalente hebben we even de plaatselijke grocery bezocht. Ik zit nu in de auto op de pc dit verslag te schrijven. Gelukkig kan ik ook nog een beetje om me heen kijken als ik typ dus mis ik niet veel. Dat was het weer voorlopig.

De weg naar Capitol Reefs was erg mooi. We hebben de hele tijd over, de rand van, een hoogvlakte gereden. Dit was zo hoog, tussen de 1600 en 2700 meter hoog, dat we echt prachtige vergezichten hadden over de vlaktes die er omheen lagen. Na een lunch van fruit en veel foto stops zijn we toch in ons hotel aangekomen. Onze spullen hebben we even neergekwakt en we zijn het park nog ingereden en ingelopen. Wederom een mooi park, maar ik denk niet dat we plekken gaan tegenkomen die we niet mooi of leuk vinden.  Toen we niet meer verder konden rijden zijn we door een canyon gelopen waar de handtekeningen van de pioniers uit de 19e eeuw nog ingekerfd stonden. Iets verder waren er nog wat natuurlijke watertanks waar we naartoe door zijn gelopen.

Het was ondertussen begonnen met druppellen en we hebben nog even voor de regen moeten schuilen. Op de terugweg begon het ook met onweren voor ons op de bergen maar het heeft ons gelukkig nog niet bereikt. Op de terugweg kwamen we langs het hotel waar Tilly en Harm slapen. We zijn bij ze langs geweest en hadden besloten samen te gaan eten. Nadat wij ons even hadden opgefrist hebben we gegeten bij Rock Rimm restaurant. Dit is ook weer een heel duur restaurant aangezien het een van de twee restaurants bij Capitol Reef is maar het was wel heel erg lekker. We zijn nu redelijk vroeg thuis, 8 uur, en hopen een beetje lekker te slapen aangezien het hier gelukkig niet zo heel erg warm is.