Dag 12

Door Hans Marianne Linda en Petra - 21-07-2010 06:04

Dinsdag, 20 juli 2010  Bogen en dalen

Vanmorgen werden we weer vroeg gewekt door onze ouders. Langs Capitol Reef, waar we nog muurtekeningen van indianen zagen, zijn we richting Moab gereden.  De weg was weer, zoals onze ouders zeggen, “weer zo anders” en “mooi, hè”. We hadden nog niet ontbeten dus toen we in het plaatsje kwamen waar we konden kiezen voor de mooie route of de snelle route, bestloten we dat maar te gaan doen. We kwamen bij het restaurantje “Blondies” terecht. Hier heeft papa de lekkerste koffie in heel Amerika gedronken en Linda de lekkerste yoghurt-musli-fruit ontbijt gegeten. We genoten. Waar we nog meer van genoten was de man die ons bediende. Deze spontane, praat grage wereldreiziger was super grappig en super attent. Zo moesten we genoeg water drinken aangezien je nooit weet wanneer je een platte band krijgt. Nou wij hadden hem natuurlijk wel een verhaal te vertelen. Waarop hij vond dat er gewoon een wet zou moeten komen tegen een platte band bij badwater (Death Valley). Ook vertelde hij ons dat de snelle route die we oorspronkelijk hadden willen rijden echt geen mooie route was. “Because that’s the way you do if you want to get there quick. And you’ve got all youre live. You should take the vacation route.” Nou wat konden we nog zeggen? We zijn tenslotte op vakantie. Dus we namen de mooie route langs Lake Powel en de mooie canyons die de Colorado hadden uitgeslepen.

Onderweg nog langs het National Monument "Natural Bridges". Een niet zo groot park dat je rondrijd, met af en toe een fotostop bij een van de 3 bridges, of een mooi vergezicht.

En na een lange route kwamen we aan in Moab. De plaats die vlak voor het park Arches ligt en waar we slapen. In ons cowboy hotel hebben we besloten om morgen te gaan raften. Lekker wat avontuur!! Het was op de heenweg al begonnen met onweren en een beetje regenen. Maar toen we aankwamen in Arches was het echt aan het hozen. Gelukkig duurde het niet lang en we hebben alsnog wat mooie foto’s kunnen schieten en onder een paar Arches gestaan.

Op de terug weg hebben zijn we langs Tilly en Harm gegaan om af te spreken voor het eten. Nadat wij een paar boodschappen hadden gedaan en ons hadden opgefrist kwamen Tilly en Harm. We hebben lekker gegeten in het restaurant naast ons hotel.