Dag 26

Door Hans Marianne Linda en Petra - 06-08-2010 17:39

4 augustus 2010 LA, Malibu, luxe pracht en praal

Vanochtend geen ontbijt in het hotel. Dus zijn we opgestaan en op weg gegaan. Het hotel lag in de buurt van het vliegveld en dus een eindje rijden van Hollywood. Dit was trouwens het eerste hotel waar we moesten betalen voor het parkeren $ 5, niet veel maar toch een beetje apart. De parkeerplaats lag ook nog eens aan de andere kant van het hotel. Hans is dus de auto maar gaan halen. Onderweg naar Sunset boulevard hebben we in een restaurantje hele lekkere broodjes gegeten met koffie, warme chocomelk en een aparte, maar lekkere, thee voor Linda. De broodjes waren trouwens Europees. Dus niet gezoet en van een normale maat en lekker maar niet overdadig belegd. We hebben in ieder geval genoten. Sunset boulevard is in het begin kronkelig, maar wel meteen met luxe, grote, mooie huizen. Ook de zijwegen zijn allemaal met hoge palmen en luxe huizen. Tijdens het rijden kwamen we Rodeo drive tegen. Die hebben we maar even meegenomen. Het is de PC Hoofdstraat van LA. Heel erg veel luxe winkels van bekende merken. Weer terug op Sunset boulevard kwamen we al snel in een ouder deel terecht, the Stip. Hier zijn wat bekende nachtclubs etc. Daarna kwamen we bij Hollywood boulevard. We hebben de auto geparkeerd en zijn een stukje gaan lopen. Bij madame Taussoud kwam er net een bekende comédienne, waar waarschijnlijk een pop van was gemaakt, een bedankje brengen. Ze zij ons niets, maar het was wel leuk om te zien met hoeveel bombarie dat gaat. Natuurlijk zijn we de Walk of Fame een stuk gaan lopen. Daarbij kwamen we nog langs het Chinees Theatre, daar waar de hand en voet afdrukken van de sterren te zien zijn. Ook kwamen we nog langs de ster van Michael Jackson, waar veel mensen bij stonden om een foto te maken. Verderop lag het Kodaktheater, dat is waar de Oscaruitreikingen zijn. En in het Kodaktheater zit ook een heel winkelcentrum. Linda en Petra hebben daar bij Victoria Secret nog wat dingen gekocht. Vanaf dat winkelcentrum kon je ook de letters HOLLYWOOD zien op de berg. Gelukkig was het inmiddels wat helderder geworden. ’s Morgens was het nog dichte nevel en kon je de heuvels rondom LA niet eens zien. Uiteindelijk zijn we weer naar de auto gegaan en richting HOLLYWOOD letters gereden. We hadden gelezen dat het op een bepaalde hoek van Sunset boulevard het mooist was. Toen we daar uitstapten viel het toch nog wat tegen. We werden daar aangesproken door een beveiliger van de Siencelogy kerk, die daar een celeberty kerk hadden, dat we op een andere plek beter zicht hadden. Daar zijn we dus maar naar toe gereden en inderdaad stond je daar “dichtbij” de letters met een vrij uitzicht. Ondertussen was het al ruim na 12 uur en besloten we richting kust te gaan. Via Mulholland drive zijn we daarnaar toe gegaan. Mulholland drive gaat over de kam van een heuvel en geeft een mooi uitzicht over LA. Uiteindelijk kwamen we bij Malibu aan de kust. Daar is Baywatch opgenomen en de stranden zijn daar inderdaad mooi vlak en breed. Het stuk kust van Malibu naar Santa Barbara is zoals je, je dat kan voorstellen naar aanleiding van de films, met huizen direct aan het strand gelegen. Na toch nog een tijd rijden kwamen we uiteindelijk in Santa Maria. Hier hebben we gegeten vlak bij het motel. De temperatuur is trouwens al wel aardig aan het zakken.