Walvissen spotten op Vancouver Island!

Door vakantiepoel - 27-07-2010 07:02
25 juli
Deze dag zijn we vroeg vertrokken. Het plan was om lekker vroeg bij de veerboot te zijn zodat we op tijd aankwamen op Vancouver Island. Met ons waren nog veel meer mensen vroeg bij de boot en we moesten 2 uurtjes wachtten voordat we de camper op de veerpont konden rijden. Eenmaal geparkeerd hebben we de 1,5 uur op het sundeck uitgehangen. Lekker met je kop in de wind en stiekem verbranden.  Om een uurtje of 3 reden we van de boot waar we om ongeveer 7 uur aankwamen in Tofino. De walvis spotstad. Een excursie geboekt voor de volgende dag.
26 juli
Om 10 uur werden we verwacht bij het whale center waar we in een mooie oranje reddingsoveral werden gehesen. Met nog een nederlands gezin en een Zwitsers meisje gingen we op weg in de speedboot. Gids Tony stuurde de speedboot naar verschillende plaatsen.  Esther en Michael zaten helemaal voorin en werden flink door elkaar gehuseld. Hun magen hielden zich prima. Twee andere op de boot hebben nog over de railing gehangen. Eerst werden we getrakteerd op een arend daarna op een zeehond, een zeeotter. Hierna scheurde we door naar de plek waar de walvissen ongeveer zouden zitten. Wat een reusachtige beesten! Je zag ze 5 keer ademhalen waarna ze hun rug lieten zien en daarna hun staart even boven water toonden. Er bleken twee walvissen in de baai te zitten. We hebben ongeveer een half uur lopen deinen en de walvissen meerdere malen gezien. Nadat er één een tijdje zoek was dook hij op op z´n 10 meter van onze boot, echt machtig mooi!! Op de terugweg nog meer zeehonden gezien en ook zeeleeuwen. Die lieten zich goed zien onderwijl het zonnen op de rotsen, wat een luie beesten…
Hierna hebben we een snelle duik genomen in de Pacific Oceaan. Heerlijk verfrissend en ook behoorlijk koud. Hierna nog een korte trail gelopen door een stuk regenwoud hier op het eiland. Doorgereden naar Port Alberni en daar zitten we nu op een camping.
Morgen staat Victoria op de planning en dan via Vancouver naar het Yellowstone Park.