Yellowstone Park

Door vakantiepoel - 04-08-2010 05:22
1-8-10 Om 10:30 uur gingen we het park in, gekeken of we een camping in het park konden krijgen, maar helaas alles zat al vol. We gingen de west ingang van het park in, we spotten eerst herten en daarna een bizon, we besloten vandaag het rondje Madison, Norris, Mammoth Hot Spring, Tower-Roosevelt Canyon Village te doen. Van Norris naar Mammoth Hot Springs was niet heel bijzonder, bij Mammoth Hot Springs veel geysers bekeken. Er kwam overal rook uit de grond en het stonk naar zwavel. (rotte eieren). Door het park liepen aangelegde wandelpaden waarbij je zonder gevaar langs alle hete grond kon lopen. Weer de camper in en verder onderweg naar Tower-Roosevelt veel mooie vergezichten gezien. In het park lopen verschillende landschappen door elkaar. Zo hebben we bosgebieden gezien, heel veel hele grote vlaktes en bergen. Door naar de Canyon Village waar je in een hele mooie Canyon kon kijken. Helaas was deze dag niet bijzonder vol met dieren zoals we wel gehoopt hadden. De buit van vandaag waren 2 bizons en veel herten. Omdat we geen beren hadden gezien kampeerden we ’s avonds maar in het Grizzly RV Park. Hier had Annelies lekker pannenkoeken gebakken. Lang zouden we hier niet blijven want de volgende ochtend werden we om half 6 gewekt door Kees.
2-8-10
Lekker vroeg uit de veren om de kans om dieren te spotten te vergroten. Om 6 uur reden we door het park. De rivieren dampten nog en dat was een supergaaf gezicht. Ook het zonnetje kwam erbij en dat zorgden weer voor mooie foto’s. We kwamen wel weer herten tegen en ditmaal ook een kudde bizons. Later op de dag zouden we nog zo’n 200 bizons zien. De Grizzly beren en wolven bleven helaas weg van de weg. Om half 8 kwamen we aan bij wat het hoogtepunt van het park zou zijn; de Old Faithful. Dit is een werkende geyser die ongeveer elke 90 minuten af gaat en dan het water ongeveer 20 meter omhoog spuit. We gingen zitten op de bankjes en hoopte dat we niet zo heel lang moesten wachtten. Na ongeveer een half uur begon de geyser kleine beetjes water te spuiten. Om 8.10 werden we getrakteerd op een 5 minuten durend waterspektakel. Hierna zochten we een superlocatie om te ontbijten. Het was nog rustig in het park dus dat lukte prima.
Weer probeerden we een camping in het park te regelen voor de avond maar dat ging jammer genoeg niet lukken. Na het ontbijt reden we door naar Yellowstone Lake, hier nog van de rust en het uitzicht genoten. Herman ging even het water voelen en kwam bijna niet meer op de kant, waarna Annelies ons trakteerde op een mooie duik bijna over het randje naar beneden. Gelukkig geen kleerscheuren opgelopen. Hierna een kijkje genomen bij Fishing Bridge waar de forellen een voor een omhoog sprongen. Michael heeft ze heel goed op de foto! Op de weg verder waren veel opstoppingen want de bizons vonden het leuk om over de weg te lopen; er zaten hier heeeel veel bizons. Geluncht bij Artist Point en hier was volgens Amerikaanse gezegden; een 1 million dollar view. Niets was minder waar, het was een superuitzicht over de Canyon en daarbij nog een waterval. Foto’s gemaakt voor in de huiskamer. Er was nog een waterval en die hebben we ook van verschillende kanten bekeken. Onze conditie werd flink op de proef gesteld bij Uncle Tom’s wandeling naar de voet van de waterval, en nog meer op de terugweg. Hierna een stuk gereden wat we gisteren ook hadden gereden. Net voor de uitgang van het park kwamen we weer bij de Mammoth Hot Springs, Herman had mensen in de rivier zien liggen dus wilde dat ook proberen. Zwemkleding aan, klein stukje lopen en de rivier was heerlijk warm! Hier lekker een half uurtje gedobberd. Toen we terug liepen naar de auto, een afsnij route schoot er ineens een slang langs Herman zijn benen. Kees probeerde het beest nog te zoeken door met zijn hand door het gras te graaien. De mensen die achter ons liepen vonden het een stuk minder leuk en duwden ons omhoog. We gingen het park uit en kwamen uit bij een camping met heel veel rotsen, en cactussen. Voor een prikkie hebben we hier de nacht doorgebracht. Klein vuurtje gemaakt en daarna lekker uitslapen.
3-8-10
Nadat we allemaal weer fris en fruitig waren hebben we een stuk gereden. Geprobeerd wat te shoppen, helaas was het winkelcentrum niet al te bruisend, maar toch had iedereen wel wat op de kop getikt, al dan niet in de Wallmart. Hierna nog door uitgestorven land gereden en uiteindelijk kamperen we nu in een klein plaatsje, Choteau tussen Yellowstone Park en Glacier Park, wat de uiteindelijke bestemming voor morgen is. Ow ja, onderweg nog een mooie General Store aangedaan waar Kees hele vernuftige dingen heeft gekocht.