Las Vegas, Sequoia Park

Door Familie Kuhlmann - 26-07-2010 22:09

Hallo allemaal,

Daar zijn we eindelijk weer! Tsja, in de meeste Nationale Parken heb je geen internet en telefoonverbinding. Maar we gaan gewoon door waar we gebleven waren, de tweede dag in Las Vegas. Na bijgekomen te zijn (met de airco ’s nachts voluit) van alle indrukken de vorige avond, zijn we overdag opnieuw naar de Strip gegaan met de gratis shuttlebus. We hebben de Stratosphere Tower bezocht, een toren van 356 meter hoog en met een lift die een snelheid bereikte van 29 mijl per uur. Daarboven hadden we een magnifiek uitzicht over Las Vegas met duidelijk zichtbaar de Strip. Zie foto’s.

Tim en Melissa zijn ook nog in de achtbaan die om hotel New York New York heen gebouwd is, geweest, een volgens hen unieke ervaring. ’s Avonds zijn we opnieuw naar de Strip geweest en hebben weer onze ogen uitgekeken. We hebben buiten bij hotel Bellagio een fonteinshow op muziek en met veel licht gezien, bij hotel The Mirage was een complete vulkaanuitbarsting nagebouwd. Daarna zijn we hotel The Venetian in gegaan en dat was wel heel bijzonder. Binnen in het hotel was Venetië in het klein nagebouwd, compleet met kanalen en gondels en het San Marcoplein. Ook het plafond leek op de lucht zodat je het idee had dat je buiten liep. Zie foto’s.

De volgende dag was het de dag van de lange reis naar Bakersfield, een tussenstop voordat we Sequoia Park zouden gaan bezoeken. Er valt niet veel te vertellen van deze dag, zoals gezegd een lange reis door de woestijn, heel saai dus. Gelukkig had de camping waar we stonden een piepklein zwembad waar het toch, gezien de temperatuur, goed toeven was. We hebben een ander Nederlands gezin ontmoet en in het water een uur lang ervaringen uitgewisseld.

De volgende ochtend reden we verder richting Sequoia. Langzamerhand veranderde het landschap van een saaie, droge woestenij in een steeds meer begroeid berglandschap. Aangekomen in Sequoia zagen we meteen waar dit park om bekend staat, de Sequoia bomen.  Uiteraard hebben we General Sherman Tree bezocht, de boom met het grootste volume ter wereld namelijk een omtrek van 26 meter en een hoogte van ongeveer 83 meter. Zie foto’s.

We hadden van te voren geen camping gereserveerd dus moesten we nog op zoek naar een overnachtingsplek. Deze vonden we op advies van een parkranger. Dit was één van de mooiste campings tot nu toe in de vrije natuur. Heerlijk rustig, veel schaduw en een koele nacht. Opnieuw een kampvuur kunnen maken en dit keer marshmallows geroosterd of in mijn geval, helaas verbrand.

Tot zover. Het laaste park waar we nu zijn is Yosemite National Park. In ons volgende verslag meer hierover.

Als laatste willen we iedereen bedanken die een reactie heeft gestuurd. Voor ons leuk om te horen dat jullie onze verslagen graag lezen!

Groetjes uit opnieuw het warme Amerika.

(2x overnachting in Sam's Town Boulder RV Park, 1x overnachting in Palm's RV Park in Bakersfield, 1x overnachting in Azalea Campground in Sequoia Park)