Yosemite

Door Familie Kuhlmann - 27-07-2010 18:57

Hai folks, alweer een verslagje, nu van Yosemite Park want we zitten nu op een caming met Wifi tot in de camper! Heel makkelijk en handig dus. Nog even terugkomend op Las Vegas, belangrijk om te vermelden dat we ook nog naar een outlet center geweest zijn waar we lekker geshopt hebben. Een outlet center hier in Amerika is echt iets anders dan een outlet center in Nederland. Het betreft hier gewoon een luxe winkelcentrum waar alle topmerken vertegenwoordigd zijn maar waar alles met fikse korting de deur uitgaat. Vooral JP en Tim zijn goed geslaagd.

Maar terug naar Yosemite. Na ons bezoek in Sequoia Park zijn we doorgereden naar Yosemite waar we bij de ingang van het park al de indruk kregen dat het hier heel erg druk was. Even nadenken en toen wisten we waarom, het was zondag! Yosemite Park wordt door veel Amerikanen als weekenduitje bezocht en dat was te merken. We hebben de camper dan ook snel geparkeerd en zijn in de shuttlebus gestapt om het park te verkennen. Uitgestapt zijn we bij de Waterfalls, een upper fall en een lower fall. Om bij de lower fall te komen was een pad gemaakt van ongeveer een halve kilometer lang. Het is een mooie waterval die nog een behoorlijk formaat heeft doordat er afgelopen winter veel sneeuw was gevallen wat nu als smeltwater naar beneden dendert. Er zijn ook jaren dat de fall in augustus droog staat. De upper fall was alleen te bereiken door een lange wandeling die steil omhoog voerde. Dat viel ons sowieso op in Yosemite, de echt mooie plekken zijn alleen via lange wandeltochten te bereiken, echt voor hikers dus en … dat zijn we nu eenmaal niet. Pootje baden hebben we lekker met z’n allen gedaan in een heel koud beekje langs de weg. Nu dus een paar foto’s van Yosemite Park.

Aangezien we een half jaar geleden al geen camping meer in het park konden boeken, kwamen we uit op een camping zo’n 15 kilometer buiten het park. Dat lijkt weinig maar doordat het heel bergachtig is met veel kronkelwegen duurt dat toch even. Het bleek helaas een camping van niks te zijn waar we twee nachten geboekt hadden. De volgende dag besloten we om naar een camping even verderop te gaan om eens lekker een dagje te relaxen, er was namelijk ook een lekker zwembad bij. Iedereen had eigenlijk even genoeg van het rijden dus dit leek een leuke optie. Op de gok op pad gegaan en ja, er was nog plek. Een hele leuke, gezellige, zeer mooi gelegen camping met een leuk zwembad. ’s Middags even een wasje gedraaid (dat gaat gewoon door op vakantie) en ’s avonds weer een lekker kampvuurtje gemaakt en marshmallows geroosterd. Daar krijgen we inmiddels handigheid in.

Melissa & Tim volleyballend in het zwembad.

Vandaag op naar San Fransisco!

Wordt vervolgd.

(1x overnachting in Yosemite Lakes RV Park in Groveland, 1x overnachting in Yosemite Pines RV Park in Groveland)