Langs de kust...

Door Familie Kuhlmann - 05-08-2010 07:29

Hallo allemaal, de laatste dagen van onze reis gaan van San Francisco langs de kust naar beneden naar Los Angeles. Onze eerste overnachting langs de kust is Carmel. Op weg naar Carmel zijn we eerst gestopt in Santa Cruz voor een lekker bakkie Starbucks koffie. In Santa Cruz brak eindelijk de zon door dus dat gaf goede hoop. Daarna hebben we de 17 miles Drive gereden, een route door een soort golfresidentie voor de rijke Amerikanen. We hebben daar dure, nog duurdere en hele dure huizen (residenties) gezien, midden tussen vijf golfbanen in, waarbij Pebble Beach de bekendste is. Daar is al regelmatig het US Open Golftoernooi gespeeld. De golfbanen lagen er allemaal even mooi bij en we zagen zelfs hertjes vrij rondlopen op de baan. Op het strand hebben we zelfs zeehondjes gespot. Inmiddels was de bewolking teruggekomen, een bekend fenomeen aan de Californische kust. Meestal klaart het rond de middag op, in dit geval niet dus. We hebben een rustige nacht gehad op de camping in Carmel.

De volgende dag zijn we niet al te laat vertrokken voor onze laatste lange rit naar Santa Maria. Volgens een infoboekje zou Pismo Beach een aantrekkelijke badplaats zijn met een pier, shopjes en een mooi strand. Viel dat effe tegen!  Op het strand was het weliswaar mooi en druk, ook al scheen de zon nog steeds niet heel fel maar de pier stelde niets voor. Snel doorgereden naar San Simeon waar we gestopt zijn voor een lunch. De route langs de kust is wel prachtig, voor Jan Pieter enigszins vermoeiend vanwege de vele kronkelwegen in de bergen.  Hier hebben we langs de kust een spotplek bezocht waar we van zeer dichtbij zeeleuwen hebben kunnen zien. Aangekomen in Santa Maria kwamen we terecht op een echte Amerikaanse volkscamping waar we begroet werden met de woorden: hello, are you the new neighbours? Are you loud? Gevat antwoordde JP: are you? Daarna hebben we geen woord meer gewisseld.

Pismo Beach

De volgende ochtend stonden we op met opnieuw bewolking. We zijn naar Santa Barbara gereden en ja hoor, het zonnetje kwam tevoorschijn. Een hele leuke stad waar je goed kunt winkelen en waar een mooi strand is. Op het strand hebben we Arlington West gezien, een gedenkplaats voor alle gesneuvelde militairen in Irak. Voor elke gesneuvelde was een kruis in het zand gezet. Inmiddels staan er meer dan 4000 kruisjes waarvan er 350 kruisjes zijn voor militairen onder de 20 jaar. Zeer indrukwekkend. Daarna onze weg vervolgd naar Malibu Beach waar we terecht kwamen op een geweldig leuke en mooie camping, ongeveer 50 meter boven zeeniveau dus met een geweldig uitzicht over de Atlantische Oceaan.

Ons uitzicht vanaf de camping op Malibu Beach

De volgende dag hebben we heerlijk relaxed op het strand doorgebracht. Alleen Tim had de moed om te gaan zwemmen in de koude zee. Fijn om weer ’s een dag niet te hoeven rijden. ’s Avonds lekker vis gegeten bij een tentje aan het strand.

Vanochtend een korte rit naar Santa Monica, een mondaine badplaats onder de rook van Los Angeles waar we de prachtige winkelstraat Third Street hebben bezocht. Tim en JP zagen aan de lopende band dure auto’s, de één nog mooier dan de andere. ’s Middags zijn we doorgereden naar Long Beach waar we de laatste nacht voordat we de camper moeten inleveren, zullen slapen. Voor de laatste keer hebben we onze badkleding aangetrokken voor een duik in het zwembad. Hier scheen de zon namelijk volop en de temperatuur was weer aardig opgelopen.

Morgen na het inleveren van de camper zullen we met een huurauto nog door Los Angeles gaan rijden  om een paar bekende wijken en/of straten te bekijken. Dan nog een overnachting in het Hilton Hotel op Los Angeles Airport voordat we donderdag terug naar Nederland zullen vliegen.

Tot zover luitjes, groetjes van ons alle vier.

(1x overnachting bij Carmel by the River RV Park in Carmel, 1x overnachting op Santa Maria Pines RV Park in Santa Maria, 2x overnachting Malibu Beach RV Park in Malibu Beach, 1x overnachting op Golden Shore RV Park in Long Beach)