dag 1: van Nederland naar Los Angeles

Door familie Goeree - 02-08-2010 15:20 Om 5.10 van huis vertrokken en keurig op tijd bij Schiphol aangekomen. De ideale manier van parkeren gevonden. Bijschipholparkeren neemt de auto bij de vertrekhal over na een controle en parkeert ergens anders. geen gedoe met parkeerterreinen een eind van Schiphol vandaan en met een bus naar de vertrekhal!
het inchecken ging vrij vlot, zodat we nog genoeg tijd hadden om een kop koffie te drinken en wat inkopen te doen. bij de gate konden we na een paar strenge vragen meteen door het vliegtuig in.
We vertrokken keurig op tijd om 10.15 uur. Het was koud aan boord, waar we niet op gerekend hadden. het dunne dekentje was niet voldoende om ons warm te houden, jassen en vesten werden erbij aangetrokken.
Al om 11.30 kregen we warm eten aan boord. tussendoor kregen we regelmatig wat te drinken, maar in de middag urenlang niet. zelfs toen we er om vroegen, kon er met moeite een glaasje water af.
pas om half 8 (ned.tijd) kregen we als "lunch"een broodje, een zakje chips en een chocolaatje.
21.00 uur Ned. tijd kwamen we in Houston aan. We hadden 3 uur de tijd voor de aansluitende vlucht en die hadden we ook wel nodig! het duurde lang om door de douane te komen; allerlei vragen , vingerafdrukken en een foto.
De bagage was al van de band en kon meteen weer voor de doorreis worden ingeleverd.
Verder was er alleen controle op invoer van goederen.
De gate voor de vlucht naar LA was helemaal aan de andere kant van het vliegveld. we konden nog net wat te drinken kopen en konden daarna meteen doorlopen het vliegtuig in.
De vlucht naar LA vertrok iets verlaat, om 4.00 uur i.p.v. 3.35 plaatselijke tijd. Er was heel gemoedelijk personeel aan boord, die steeds met drinken langskwamen.
De vlucht duurde nog eens zo'n 3 uur.
Op het vliegveld van LA konden we zo doorlopen, zodat we na niet al te lange tijd met onze bagage buiten stonden.
Er rijden bussen naar de verschillende autoverhuurbedrijven, zodat we niet zelf hoefden te zoeken. Na weer een tijdje in de rij staan, konden we even later vertrekken in een splinternieuwe Ford Explorer. Groot genoeg voor ons met vier volwassenen en alle bagage. Het was wel even wennen om in een automaat te rijden.
Ons hotel Figueroa was downtown LA. Een mooi hotel in Oosterse stijl. Kort na aankomst viel de stroom uit, zodat we ergens anders moesten gaan eten. We zaten midden in het uitgaansgebied, dus keus genoeg. Op een gezellig terras aten we hamburgers met "fries".
De vermoeidheid begon na meer dan 24 uur zonder bed toch wel toe te slaan, dus besloten we na het eten naar het hotel te gaan. Het was ook al tegen 11 uur. We sliepen allemaal heerlijk, alleen onderbroken doordat de stroom midden in de nacht weer werkte, zodat het licht aanging.