Dag 7: Van Kayenta naar Page, Antelope Canyon en Horseshoe Bend.

Door familie Goeree - 04-08-2010 13:38 Na het ontbijt richting Page, onze volgende bestemming. Niet zo'n lange reis. We kwamen er kort na de middag aan.
In Page broodjes gekocht en informatie over Antelope Canyon gezocht.
Antelope Canyon bestaat uit twee delen, lower en upper. Naar upper gaan Guided tours met jeeps vanaf Page. Deze waren voor die dag allemaal al volgeboekt. Bij het informatiecentrum werd verteld dat de lower minstens zo mooi is en daar kun je met de auto heen rijden en lopend een bezoek brengen met een gids. Daar gingen we dus heen. Het ligt een eindje buiten Page. Ook dit gebied is in handen van de Navajo indianen. Er moest weer toegangsgeld betaald worden en voor de gids die meeging. Het was het meer dan waard. Na een korte wandeling door de hitte over een kale vlakte, kwamen we bij een onopvallende, smalle spleet in de grond. Daar moesten we ons doorheen laten zakken om in de Antelope Canyon te komen. Daar liepen we door soms smalle openingen langs rotsen in de prachtigste kleuren. Geel, oranje, rood, bruin, beige. Waar het licht naar binnen viel, scheen de zon op de rotsen, wat het nog mooier maakte. Hoewel het maar een paar honderd meter lang is, bleven we ruim een uur beneden om te kijken en foto's te maken.
Bij veel regen kan de Canyon vol water lopen, wat gevaarlijk is. In 1997 is er zo een groep toeristen verdronken. Hoewel er in de verte een bui hing, was er voor ons geen gevaar. Het was zonnig en bloedheet. In de Canyon was het lekker koel.
Toen we na het bezoek aan de Canyon inkopn deden bij dee WalMart, barstte de bui in alle hevigheid los. De parkeerplaats stond voor een deel blank. Even later was het weer zonnig en bijna net zo heet als voor de bui.
Nadat we in ons hotel hadden ingecheckt, gingen we naar de Horseshoe Bend, een scherpe, hoefijzervormige bocht in de Colorado.
De rivier is diep uitgesleten in de rotsen en midden in een bocht ligt een hoge rots met steile wanden. Prachtig om te zien. De kleur van het water is er heel bijzonder. De wandeling er naartoe gaat over zanderig, hellend terrein. Vooral terug nog wel even klauteren. Rondom de Bend liggen ronde rotsen. Een mooie omgeving met een ver uitzicht over de prairie richting Page, Lake Powell en de bergen daarachter.
Na Horseshoe Bend hadden we het wel gezien voor deze dag. We dronken wat op het terrasje bij onze hotelkamers in de laatste zon.
Het avondeten gebruikten we in een restaurant tegenover ons hotel. We zaten op het terras met uitzicht over Lake Powell en de bergen daarachter met de ondergaande zon erboven. Het eten was lekker, we zaten er goed en gingen pas weg toen bijna alle andere gasten vertrokken waren.
In het hotel bekeken we de foto's van de laatste dagen op de tv , dronken nog wat en vonden het iets na twaalven wel weer genoeg voor een dag.