Eerste dagen in Chicago

Door John en Martine - 18-07-2010 07:10
Donderdag zijn we na een vlucht van 8 uur aangekomen in Chicago, bij aankomst was het zonnig weer met een temperatuur van 30 graden. Na een taxirit van drie kwartier kwamen we aan in ons hotel midden in het centrum van de stad. Nadat we onze koffers hadden uitgepakt zijn we meteen een stukje gaan wandelen richting het Millenium park. In het Millennium park is een enorm openluchttheater/podium, de Cloud Gate (een groot spiegelend kunstwerk dat er uitziet als een boon van 10 meter hoog), twee grote muren waarop gezichten worden afgebeeld en waarlangs water langs loopt en diverse kleine podiums waar verschillende bandjes optreden. We hebben na een wandeling door het park het hotel weer opgezocht waar we in de avond hebben gegeten, na het eten zijn we op tijd naar bed gegaan.

Vrijdagochtend hebben we om 9.oou de taxi genomen om ons af te laten zetten op de “Magnificent Mile”, dit is een lange winkelstraat waar vele grote winkelketens vertegenwoordigt zijn. Na een korte wandeling kwamen we uit bij “John Hancock Centre”, een opvallende wolkenkrabber middenin Chicago. Tegen betaling hebben we de lift genomen die ons bracht naar de 94ste verdieping (circa 344 meter hoog), hier hebben we mooie plaatjes kunnen schieten van de stad. Na het bezoek aan de “John Hancock” zijn we de Magificent mile weer teruggelopen, maar nu verder dan waar de taxi ons eerst heeft afgezet. Uiteindelijk kwamen we bij een straatafzetting uit omdat ter hoogte van de “Wrigley Building” een opname bezig was voor de nieuwe Transformer film (deel 3). Als verrassing kwam Josh Duhamel naar het publiek wat toe om handtekeningen uit te delen. Na wat foto´s te hebben gemaakt zijn we naar de Centennial Fountain gelopen omdat John dacht dat dit de fontein uit de serie Married with Childeren zou zijn, maar helaas het was een mooie fontein maar niet de goede. Inmiddels was het al 13.00u en de temperatuur liep dusdanig op, dat we besloten om met de taxi terug naar het hotel te gaan om daar de rest van de middag aan het zwembad te hangen. Aan het begin van de avond zijn we met de taxi naar de oostzijde van de stad gereden om naar de Happyvillage bar te gaan. John had zijn tafeltennisbadje meegenomen en bij aankomst bleek er twee tafeltenistafels te staan in een aparte ruimte naast de bar. Na eerst wat in de “beer-garden” te hebben gezeten met een lekker biertje, zijn we gaan kijken in de tafeltenniskamer en daar heeft John tegen drie Amerikanen gespeeld waarvan hij er van twee heeft gewonnen, maar de laatste was net iets te goed. Omdat we nog niet hadden gegeten hebben we een pizza laten komen in de kroeg, die we vervolgens aan de bar hebben opgegeten. Het leuke was dat gaandeweg de avond het in de kroeg steeds drukker werd en ook bij de tafeltennistafels was het wringen geblazen. Uiteindelijk zijn we rond elven weer terug naar ons hotel gegaan, omdat we zaterdag nog een paar leuke uitstapjes op de planning hebben staan.

Zaterdagochtend zijn we weer op tijd ons bed uitgegaan voor een wandeling door het park naar het Fields Museum. Bij aankomst waren we aardig onder de indruk van de grootte van het gebouw. In het museum hebben we een uitgebreide set van antropologische exposities, met stukken uit Egypte, de Pacific Northwest en Tibet bekeken. Daarnaast hebben we het geraamte en de 3D-film van Sue, de meest complete T-rex die ooit is opgegraven bekeken. Verder was er ook nog een grote colectie fossielen en opgezette dieren. Na ons bezoekje aan het museum hebben we niet ver van het museum vandaan nog een paar foto’s gemaak van het imposante stadion “Soldierfield”, de thuisbasis van de Chicago Bears. Halverwege de middag zijn we weer terug gegaan naar het hotel om te genieten van de zon bij het zwembad. Aan het begin van de avond kwam Anja (een goede vriendin van Martine die samen met haar vriend Erik werkt voor Mammoet aan een BP-project in de buurt van Chicago) ons ophalen voor een avondje aan de Navy-pier. Met een dikke Pick-up stond ze voor het hotel en reden we via de goede fontein van Married with childeren naar de Navy pier. Daar aangekomen zijn we eerst gaan eten om vervolgens het vuurwerkspektakel aan het water te bezichtigen. De stad Chicago organiseert dit iedere woensdag en zaterdag en er komen vele mensen en plezierbootjes op af. Na dit alles heeft Anja ons weer terug naar het hotel gebracht. Morgenochtend gaan we vroeg uit bed om onze huurauto op te halen bij het vliegveld en dan zullen we onze reis vervolgen naar Detroit.