Dag 2: Empire State Building, Central park etc.!

Door Familie Schaap - 16-07-2010 00:48 Hallo allemaal,

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om Empire State Building te bezoeken. We hadden gelezen dat er een rij kan staan voor 2,5 uur dus we waren er al om half 9 en het was erg rustig dus we konden zo doorlopen! Je gaat met een lift naar de 86ste verdieping en boven heb je een erg mooi uitzicht! We konden zien waar we gisteren hadden gevaren met de boottocht, de bekende skyline en de brooklyn bridge.

Met de boottocht vertelde een gids gisteren precies waar alle belangrijke gebouwen staan. We konden ook zien waar negen jaar geleden het World Trade Center nog stond. Ook hebben we gevaren onder de Brooklyn bridge en de Manhattan bridge. We zijn ook langs het Vrijheidsbeeld en Ellis eiland gevaren, dat was erg mooi met de zonsondergang.

Nadat we vanmorgen Empire hadden bezocht zijn we naar de metro gegaan. Daar hebben we tickets gekocht om de hele dag met de metro te reizen. Met de metro zijn we naar Ground Zero gegaan, waar het WTC stond en waar nu de wederopbouw is begonnen van een nog hoger gebouw, er waren dus veel mensen aan het werk. Naast Ground Zero was een speciaal kerkje met herdenkingen van 911 en ook was er een speciaal herdenkingscentrum. Het was erg bijzonder om bij Ground Zero te zijn, het lijkt ons echt onmogelijk om met een vliegtuig dwars door zo'n gebouw te vliegen want er staan nog veel gebouwen omheen.

We waren nu ook vlakbij Wall Street en daar zijn we nog even naar toe gegaan, verder was dat niet zo heel erg speciaal. Na Wall Street zijn we met de metro naar Little Italy en naar China Town gegaan. Dit zijn de immigranten wijken van vroeger maar nu is er nog veel Chinees en Italiaans te zien. We hebben lekker pizza gegeten en nog even door China Town gelopen.

Hierna zijn we met de metro naar Central Park gegaan. Het is heerlijk om in de metro te zitten want de airco werkt daar erg goed, als je op de metro moet wachten is het bloedheet maar eenmaal binnen is het lekker koel. Central Park ligt midden in het centrum en het is een enorm park. We waren eerst een beetje verkeerd gelopen dus we hadden hele zere voeten. We zijn toen even in het park gaan liggen en hebben daarna wat gedronken. Toen zijn we weer met de metro naar ons hotel gegaan waar we nu even uitrusten en ons klaar maken om straks weer wat te eten.

Zoals jullie horen hebben we het erg naar ons zin en hebben we veel gezien. Morgen gaan we shoppen, we hebben de bekende Macy's al gezien en trouwens, op elke hoek vind je een Starbucks dus daar hebben we ook gisteren koffie gedronken.

We proberen zo ook nog wat foto's up te loaden maar we hebben op onze kamer niet een hele goede internet verbinding.

Groetjes van ons allemaal!