Dag 6: Van Hollywood naar San Diego

Door Familie Schaap - 20-07-2010 06:32 Hallo allemaal!

Gisteren zijn we naar Beverly Hills gereden, daar is de bekende Rodeo Drive met alleen maar sjieke winkels zoals bijvoorbeeld: Ralph Lauren, Gucci, Dior, Prada, Chanel en Michael Kors. Helaas vallen deze winkels niet in ons budget.. Daarna hebben we nog even wat rond gereden en naar hele mooie huizen gekeken maar we hebben geen celbrity gespot!

We waren daarna opzoek naar een restaurantje om wat te eten. We hadden onderweg al wat restaurants en bars gezien maar eenmaal de auto geparkeerd te hebben bleek het een soort van homo buurt te zijn want er liepen alleen maar flirtende mannen rond. Dit was dus niet echt zo'n succes maar toch hebben we een lekker Mexicaans restaurantje iets verderop gevonden.

Vandaag zijn we naar San Diego gereden, we danken ons navigatiesysteem heel erg want anders waren we wel verdwaald. Ons hotel ziet er goed uit en er zit een zwembad bij. Dus we hebben even lekker in de zon gelegen en gezwommen.

Aan het eind van de middag zijn we naar de grens van Mexico gereden. Met onze huurauto mag je niet de grens over dus we hadden hem vlak daarvoor geparkeerd. We hebben gelopen naar Tijuana en onderweg veel bedelaars en souvenirskraampjes gezien. De mensen zien er gelijk heel anders uit dan in Amerika, ze zijn donker, dikker en kleiner. Het prototype van een Mexicaan. De stad was niet echt indrukwekkend, veel goedkope geneesmiddelen en drank en mensen die je willen binnen lokken in hun winkel. Toch hebben we een leuk typisch Mexicaans restaurant gevonden, met hele aardige bediening en lekker gegeten.

Daarna zijn we weer terug gelopen naar de grens van Amerika, daar stonden hele rijen met auto's maar ook met mensen. De Mexicaanse mogen niet zonder een werkvergunning de grens over en iedereen wordt streng gecontroleerd. Gelukkig duurde onze rij niet zo lang!

Vanavond gaan we optijd naar bed want morgen staan we vroeg op om naar Seaworld te gaan! We hebben er erg veel zin in!