woensdag, 28 juli 2010

Door van der Graaf - 29-07-2010 07:37

Daar zij we weer, alweer een week onderweg.

De eerste miles in de RV (de camper) hebben we achter de rug. We staan nu op de camping 'Yosemite Pines RV Resort' (voor diegene die graag googled) (voor ANWB leden discount), net voorbij Groveland, dat weer een klein half uur voor één van de ingangen van Yosimite Park ligt. Het is de bedoeling dat we daar morgen naar toe rijden en de mountain bikes uitproberen.

In San Francisco hebben we vanmorgen nog een ontbijtje in de Boulanger (Polk street) gepakt. Heerlijke (versgebakken) broodjes met een soepkom koffie (met melk voor Sandra).

De eerste km’s met camper waren volgens de jongens best eng. Bij vertrek vanuit San Leandro, een plaatsje aan de andere kant van San Francisco Bay, waar we de camper ophaalde, moesten we allemaal  wennen aan de lengte, gas geven, remmen en sturen.  Maar zonder iets te raken kwamen we met behulp van de Garmin route planner bij het winkelcentrum aan. Daar hebben de jongens en Sandra boodschappen gehaald voor de eerste dagen.  Alleen bij de eerste scherpe bocht viel het servies uit een kastje (hoe werkt dat eigenlijk in de camper van de ouders van Dirk v P?).

De klim richting decamping was spectaculair. Matthijs keek in een diepe afgrond bij ieder bocht en vond dit niet prettig.

Na twee dagen in het Heritage Marina hotel, hebben we inmiddels San Francisco achter ons gelaten. Deze stad is niet te vergelijken met New York.
De jongens hebben besloten hier minimaal een jaartje te studeren. Deze stad is veel overzichtelijker dan NY. Door het heuvels is het mogelijk over de bebouwing te kijken. De straten hebben bomen, leuke terrasjes en er is ook nog een leuk centrum. We zijn hier eigenlijk tekort geweest. Maar als de jongens hier studeren kunnen we altijd nog een weekje vakantie in SF pakken, toch?

Afgelopen maandag nog, hadden we een vroeg ritje (03:40 vertrek bij hotel)  met een shuttle cab door NY, die ons afgezette op JFK airport (terminal 7).  De vlucht was behoorlijk overboekt; 22 personen teveel t.o.v . 107 zitplaatsen.  We waren vroeg in SF (rond 11:00 uur)(door het flinke tijdverschil) in het Heritage Marina Hotel (2550, van Ness). Nadat we de koffers hadden achtergelaten, zijn we op zoek gegaan naar een eettent. Die vonden we snel in de straat achter het hotel, de al eerder genoemde the Boulanger (frans voor bakker).
Eenmaal terug in het hotel, konden we de koffers droppen in de kamer en zijn we naar Fisherman’s  Warf gelopen. Dit viel een beetje tegen, veel toeristen met bijna even zoveel winkeltjes met prullen.

De volgende dag (dinsdag) hadden we een drie uur durende tour door San Francisco langs de bekendste plaatsen waar diverse films zijn opgenomen. Zeer aan de bevelen.

In de middag zijn we met gehuurde fietsen de Golden Gate bridge overgestoken, richting ‘the old mill’ (bekend om de hoge red cedar bomen).  Met het veer vanaf Sausalito kwamen we terug in SF.