rit van Moab naar Monument Vally en Monument Vally

Door Tom en Ans van Selst - 15-08-2010 02:40 Hoi

Gisteren zijn we van Moab naar Monument Vally gereden. We dachten tijd zat te hebben dus zijn we vanuit Moab nog een weg omhoog gereden naar de La Sal mountains. Toen zijn we op weg gegaan en onderweg zijn we naar het Needles uitzicht gereden. Dit was een weg van ongeveer 50 mijl op en neer. Je kijkt vanaf het uitzicht op Canyons National Park en wel naar het gedeelte van de Needles heet. Het was een prachtig uitzicht.
Toen zijn we verder gereden naar het Canyons National Park. Daarvoor moesten we 33 mijl heenrijden (en later ook weer terug). Op het einde van de weg was het Needles gedeelte van het park.

Hier hebben een rondrit met de auto gemaakt en bij diverse punten zijn we gestopt en weer veel foto's gemaakt. Het was weer prachtig weer, dus geen klagen.
Ook het park was erg mooi.

We hebben geen foto's toegevoegd omdat deze al op de harde schijf staan. We konden gisteravond nameljk niet internetten, het was erg druk bij de computer in het hotel. We waren doordat we de afstand iets onderschat pas om 19.30 uur bij het hotel.

Vandaag zijn we dag begonnen in Monument Vally. We hadden thuis al een tour geboekt die om 9.00 uur begon. We waren heel blij dat we dit gedaan hadden want de weg was niet echt prettig om te rijden met de eigen auto.
De tour was geweldig, we waren maar met 4 personen (er waren er niet op komen dagen) en onze gids had tijd genoeg voor alles uit te leggen en te laten zien. Normaal duurt de tour 2,30 uur nu zijn we ruim 3 uur weggeweest.
We kwamen ook in een gedeelte waar je normaal, als je zelf rijdt, ook niet kunt komen.
We hadden dus echt geen spijt van de rit. Ook het tijdstip was perfect want het was nog niet al te druk.

Monument Vally

Met deze 2 Amerikanen hebben we deze tour gemaakt.

Dit was in het gedeelte waar je normaal niet komt. Hier speelde onze gids (een Navajo indiaan) vroeger.
Deze plek heette The Ear of the Wind.

Het weer was goed vandaag . In de vallei was het nog niet te warm.

Dat was het wel in Page aan Lake Powell waar we nu zijn. Hieronder het uitzicht op het meer vanaf onze kamer.

Morgen gaan we met een gids (weer een navajo indiaan) in Antelope Canyon. Zijn we erg benieuwd naar.