Dag 7, 8, 9 en 10

Door Dennis en Irene - 16-08-2010 07:50 Van Lake Havasu naar de Grand Canyon, en door naar Monument Valley/Bluff, dag 7, 8, 9 en 10

Na ontbijt hebben we de hitte achter ons gelaten (om 10u 's ochtends was het ook al 35ºC) en zijn  we vertrokken richting de Grand Canyon. In het dorp zijn we langs een drive-inn pin gereden, heel handig. Je kunt gewoon in je auto blijven zitten en pinnen. En bij de Wallmart hebben we ook even wat CD's voor in de auto gekocht, tijdens elke rit naar countrymuziek luisteren leek ons ook geen goede optie. Onze collectie is uitgebreid met 3 CD's, met 7 moeten we de vakantie dan wel doorkomen. Verder was het eigenlijk een vrij saaie rit, er was onderweg niet veel te zien. We hebben een klein stukje route 66 gereden, achteraf hadden we die misschien helemaal moeten rijden, dan hadden we nog iets leuks gezien.

Eenmaal aangekomen in Grand Canyon National Park, waar het een aangename graad of 25ºC  was, bleek dat we deze keer een cabin hadden, dat is eigenlijk niet veel anders als een hotelkamer, maar je hebt er ook een koelkastje bij. En dat was wel lekker, dan is je drinken ten minste koud. We hebben bij de Camp Shop even inkopen gedaan en zijn daarna naar het vliegveld van de Grand Canyon gereden om een helikoptervlucht voor de volgende dag te boeken. De enige plek was nog om 16's middags, maar dat was precies wat wij wilde.  Daarna zijn we weer richting het park gereden en hebben een stukje langs de rim (afgrond) gelopen. Wat een mooi uitzicht zeg! En diep!

We hebben thuis lekker een salade gegeten, je moet even improviseren (we hadden wel bestek en bordjes meegenomen, maar geen sla-schaal, maar wel prullenbakzakken, die doen het ook heel goed). Daarna ons 2e potje Carcassonne. De stand is weer in evenwicht 1-1.  O, en je raadt nooit wat Dennis in zijn toilettas vond, het dingetje voor de iPod. Dus nu hebben we muziek voldoende.

De volgende morgen hebben we een wandeling gemaakt naar het Ooh Aah Point. Een tocht van ongeveer 2 uur. Je loopt dan een heel stuk naar beneden en komt op een gegeven moment bij een punt waar het gebied zich als het ware voor je opent. Inderdaad een Ooh en Aah Point.

De tocht naar beneden is vrij goed te doen, maar naar boven gaat het iets moeizamer...... Boven konden we even op adem komen voordat de shuttle bus (die rijden over het hele park, je kunt namelijk niet overal met de auto komen) ons weer naar de parkeerplaats bracht. We hadden ongeveer een uurtje om bij te komen en toen moesten we al weer richting het vliegveld. We zaten met 4 andere mensen in de helikopter en hadden allebei een raam. We dachten dat het uitzicht vanaf de rim al mooi was, maar vanuit de lucht is nog vele malen mooier. Het indrukwekkendste is het wel als je, na een heel stuk over bos gevlogen hebt, ineens de diepte induikt omdat de bodem als het ware onder je weg valt (en de dramatische muziek op je koptelefoon maakt het effect nog mooier natuurlijk). In een woord PRACHTIG. Na 50 minuten zijn we weer geland en een paar mooie herinneringen rijker.

Op het park zijn we naar de zonsondergang gaan kijken en daarna zijn we moe maar voldaan in ons bed gevallen. Met Shanghai Noon op de achtergrond op tv. We zijn tenslotte in het ''Wilde'' Westen.

Zondagochtend zijn we vroeg opgestaan, we moesten weer verder naar de volgende stop, Bluff. Onderweg hadden we een tour geregeld in Monument Valley, maar het is daar een uur later, we hadden dus een uur minder tijd om te reizen. We hebben het allemaal gered, mooi op tijd en onderweg ook nog wat foto's kunnen maken van de andere kant van de Grand Canyon, we gingen er namelijk aan de Oostkant uit (en kwamen via de Zuidkant binnen).

In Monument Valley zijn we op een jeep gestapt die ons langs de mooiste rotsformaties reed, waar je overigens ook met je eigen auto langs kunt rijden, maar ik weet niet of die dan na de tour nog heel is. Het is een vrij hobbelige weg. Het mooie van de tour echter is dat hij ook over een stuk privéterrein rijdt, waar de 'gewone auto' niet mag komen. En dan zie je ook weer hele mooie dingen. We hebben alvast een voorproefje gekregen van  Arches, waar we morgen naar toegaan. Na 2,5 uur in een stoffige, hobbelige jeep gezeten te hebben werden we weer afgezet bij onze auto en zijn we snel doorgereden naar Bluff. Douchen!

We zitten nu in een huisje, echt heel leuk, met een veranda. Het waait momenteel wel erg hard buiten, dus op de veranda zitten zit er niet in. Misschien dat we er morgenochtend kunnen ontbijten, we hebben namelijk weer een koelkastje, dus we hadden nog even gauw inkopen gedaan.

Voor zover deze 4 dagen, morgen gaan we verder naar Moab, Arches National Park.