woensdag 1 september 2010

Door Fam Braad en Fam Cordes - 04-09-2010 17:09
Woensdag 01 september 2010

We staan aan een rivier en tijdens het ontbijt zie je de zalmen springen. Leuk om te zien, aan de overkant van de camping zien we bramenstruiken en we plukken wat bramen voor in de yoghurt. Om 15 voor 10 vertrekken we eindelijk richting Tofino. Onderweg zien we een stuk of zes valken vliegen. Op een gegeven moment rijden we in het Mac Millan Park en in dit park staan hele grote redceder bomen van 9 meter omtrek en 76 meter hoog. Wat ben je klein als je naast zo,n boom staat. De bedoeling is dat we in Ucluelet gaan staan aan de Long Beach,in Pacifi Rim Park.
We hebben vandaag mooi weer en het belooft nog warmer te worden, dus een goed vooruitzicht voor de laatste paar dagen op Vancouver Islands.  Ucluelet ligt aan de South West Coast of Vancouver. De camping hebben we besproken , dus we rijden eerst door naar Tofino, waar we heerlijk langs de haven wandelen, shoppen en kijken naar de boten en vragen aan de locale bewoners of ze nog de grijze walvissen hebben gezien en we horen op de Canadese  radio dit er dit jaar veel walvissen en orca,s zijn, dus moeten we nog een tochtje maken. In een viswinkel proeven we verschillende soorten gerookte zalm en kopen er wat van. In een cafeetje aan de haven nemen we nog een drankje en genieten van het uitzicht,we hebben alle vier het gevoel dat we al twee maanden onderweg zijn. Zoveel gezien en zoveel indrukken. We rijden naar onze camping en maken nog een strandwandeling op de Longbeach, hier zie je heel veel surfers stoeien met het water,prachtig gezien zo spelen met het water. Onze camping ligt in een haventje dus vanuit onze camper heb je hier zicht op.Avonds maken we langs de haven nog een avondwandeling en drinken in een oude mijnenveger nog een kopje koffie. We sluiten de avond af met een kampvuurtje, wat is het leven toch prachtig.
Om 23.00 uur zoeken we ons bed op.