Terugreis

Door Marry | Jenny | Gerrit | Thea - 11-10-2010 05:18 Weer thuis!

Afgelopen donderdag 7-10-2010 terugreis om 05.30 am.
Uitchecken en de auto door Vallet parking voor laten rijden. wat een luxe, zonder extra kosten.

We zijn inmiddels gewend aan de dollar, dat je altijd rekening moet houden met de extra tax en het geven van behoorlijke fooien. Van kamermeisjes, serveersters, obers, taxichaffeurs, buschauffeurs tot bell men.
Gelukkig zijn we nooit vertrokken uit een hotelkamer zonder iets achter te laten. Werknemers in Amerika moeten het vaak van hun fooien hebben. ze krijgen een basisinkomen en vullen dat zo aan. Dat maakt ze wel aardiger en willen alles voor je doen.

Tien minuten rijden naar het vliegveld. De Chevvy teruggebracht naar Alamo en met de shuttle naar het vliegveld. Omdat er een paar van ons net aan het gewicht van de koffer voldeed hebben we een klein koffertje bijgekocht, dus je snapt het al een karrevracht aan koffers (8stuks). Nu ingecheckt en iets extra's betaald voor de nieuwe koffers, dat mocht de pret niet drukken.

De douane was streng. Werkelijk alles is op de kop gezet bij Thea. Ik was eruit gepikt voor extra controle. In mijn kleine koffertje zat een tube volgens de beamte.... en ik maar denken wat kan dat nu zijn, had geen idee. Nu mijn Nexus foam zat er dus in, inleveren en dat is toch weer jammer van zo'n dure bus. Na helemaal doorgelicht, gescand, onderzocht etc. konden we door.

De handen behoorlijk vrij kwamen we al snel in de vertrekhal, waar het stikte van de gokautomaten. We hebben ons kunnen bedwingen.

Het vliegtuig vertrok mooi op tijd op weg naar Houston Texas. Vertrek 09.25 am, twee en half uur vliegen en een tijdverschil van 3 uur. Aankomst 14.25pm (plaatselijke tijd).
Onze koffers gingen vanzelf mee naar Amsterdam, dus daar hadden we geen zorg meer over.

In Housten ging het vlekkeloos. geen douane meer te zien en de gate was al open.
Het vliegtuig een Boeing 737 (prachtig vliegtuig) van Continental Airlines zat niet vol. Resultaat, twee stoelen per persoon en een ligplek op 3 stoelen. Daar heeft Jenny lekker liggen slapen. De vlucht verliep goed, zo af en toe hinder van turbulentie, maar dat mocht geen naam hebben.
Slapen kon ik niet, het was per slot midden op de dag ;-) dan maar uit het raam kijken.
Orlando, Washington, Atlanta, New York, Maine, New Foudnland etc etc kwamen voorbij en dat was een prachtig gezicht.
Ook nu weer een prachtige zonsondergang en vliegend de nacht in. Een sterrenhemel met een duidelijke melkweg. Geweldig.

Om 08.25 uur waren we terug in Nederland. Koffers gehaald, ontbeten op Schiphol en lekker eerste klas met de trein naar Zwolle.
Daar stonden mijn ouders, Ed en JO en Fernanda om ons af te halen en zicht te bekommeren over onze koffers.

Moe maar voldaan kijken we terug op een prachtige reis. Met onze gezinnen zijn we ter afsluiting vrijdagavond nog gaan eten. Heel gezellig.

Een ieder ging huiswaarts en het gewone leven kan weer aanvangen.

Wij, Marry, Jenny, Gerrit en Thea hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen via de blog. Jammer dat de foto's niet geladen konden worden.
Wil je iets zien van wat wij allemaal hebben meegemaakt kom dan eens gezellig aan.

Wellicht tot een volgende keer.