Dag 19-20: Universal studio's - Malibu - Santa Monica Beach

Door René en Nicole - 25-09-2010 08:18

Vandaag zijn we naar Universal studio’s gegaan. Het was ongeveer 40 minuten rijden. Wat een enorm park. Het begint al nadat je de auto hebt geparkeerd (best wel dicht bij in vergelijking met bv. De Efteling). Dan loop je door een soort winkelcentrum met allemaal leuk aangeklede winkeltjes. Daarna kom je bij de ingang en moet je behoorlijk lang in de rij staan. Dus als je ooit een keertje gaat al even een kaartje bestellen via internet… Dat konden wij niet want we hadden geen printer ;-).  Uit eindelijk binnen, zijn we eerst naar de 4-D show van shrek geweest. Best geinig, René had nog nooit iets 3-d gezien namelijk. Vervolgens naar de Uni versal studio tour. Dat duurde een uur… maar werkelijk waar fantastisch.  Je kan ziet enorm veel, vooral dat 3-D KING KONG was gigantisch. Het karretje rijdt een soort mini bioscoop in met rondom allemaal schermen. Het lijkt gewoon of de dino’s en King kong je tegemoet komen. Daarna nog wat gegeten in 2 achtbanen geweest, spookhuis doorgelopen en vervolgens naar de Waterworld show gekeken. We wisten eigenlijk niet wat we moesten verwachten, maar veel water, stunts, vuur en show. Mooi om te zien. Onderhand raakte het al tegen vijven en we moesten nog een camping opzoeken.

(Set van Desperate Housewives - Misteria Lane)

We gingen richting Malibu. Daar voorbij ligt het Leo Carillo state park. Ik wist dat daar een state park camping was dus wilde daar wel even kijken voor ik ruim $ 70,- betaal voor een camping in Malibu (zonder zee-aanzicht). Wederom midden in de natuur en redelijk druk voor een door de weekse donderdag. We moesten $ 35,- betalen (nog best prijzig, voor eigenlijk niets ;-).  Na dat we de camper hadden geparkeerd, zijn we nog even naar het strand gelopen. Nog een restje bekeken van de ondergaande zon en de opkomende maan.

De volgende dag hebben we ’s morgens lekker rustig aan gedaan en nog even genoten van de eekhoorntjes en vogels. Het is namelijk de laatste dag in Amerikaanse natuur. Daarna zijn we langs het strand via Malibu richting Santa Monica beach gereden. Hier had je voldoende ruimte om de camper te parkeren. Nu konden we over de bekende pier wandelen met het kleine bekende pretparkje erop. Wederom een feest der herkenning! Nog even over het strand geslenterd en daarna de zwembroek/bikini aan en ff lekker op het strand gelegen. Ongelovelijk, lig je daar gewoon op Santa Monica Beach tussen de Lifeguardtorentjes!

We hebben er zo’n 2 uurtjes gelegen en waren nu al behoorlijk verbrand.
Rond 3 uur hebben we de camper weer gestart en voor een ritje naar de volgende camping in Anaheim. De tom tom gaf dat we er na 45 minuten moesten zijn, maar wederom door de vroege spits op vrijdag kwamen we daar ruim 2 uur later aan. Deze camping ligt een half uurtje van de camperdealer vandaan…. Zodat we morgen bijtijds de camper kunnen inleveren ;-(.  We zitten bij Anaheim RV Village. Deze ligt vlak bij Disneyland en ook wel redelijk langs een drukke weg. We kwamen hier na sluitingstijd van het kantoor aan en we werden ontvangen door een vriendelijke man die ons met een golf karretje naar onze plek wees. Hij hielp zelfs met adviseren om de camper op zn plekkie te zetten. Maar dat kunnen we onderhand zelf als de beste :-). Door deze persoonlijke aandacht vinden we deze camping beter als die andere waar we een paar dagen terug waren. Na het eten maar even de koffers gepakt en een beetje de rommel op geruimd. En daarna werden we vanuit onze achtertuin getrakteerd op een mooie vuurwerkshow van Disneyland!!! Heel mooi, en ook in allerlei vormen. Mooie afsluiting van een bijna eindigende vakantie!

Dus morgen de camper terugbrengen en daarna opzoek naar het hotel voor de laatste overnachting voordat we overmorgen naar huis gaan.