2e dag Rockport

Door Andre, Nicole, Berry & Danielle - 21-09-2010 03:39 Yes!  Vanmorgen lekker uitgeslapen! (9 uur ontbijt is tegenwoordig al uitslapen).
Na een lekker ontbijtje met wederom de nodige calorieen en vetjes en zelfgemaakte wafels (je kon zelf deeg in het wafelapparaat stoppen) vertrokken we weer in onze aso-bak.
Het eerste doel was de Cellardoor Winery, heel dicht bij ons hotel. Eerst kwamen we bij de z.g. villa aan, waar een shop zat en je wijn kon proeven. De wijngaard zat een stuk verderop en dat vonden we toch eigenlijk wel interessanter om te zien. Na een korte rit kwamen we aan bij de wijngaard, waar (gelukkig) .ook weer een shop bij zat!
Na alvast wat inkopen gedaan te hebben, kregen we onze proeverij (GRATIS!!!!).
We konden 6 wijnen kiezen die we mochten proeven. Echt heel leuk om te doen, en dat dat zomaar voor niks was, dat vonden we toch heel vreemd (bij Wijnhuis Eindhoven moet je daarvoor betalen, gie, gie, gie).

Omdat het gratis was, kregen we natuurlijk geen uitleg erbij, maar we hadden Andre bij ons, uiteraard. Je kon het niet vergelijken met bijv. de tour bij Argentiera vorig jaar in Toscane, maar goed, het was toch heel leuk om te doen! Als favoriete wijn hadden we Barbera uitgekozen (toch weer onze voorkeur voor Italiaans....) en hier hebben we een fles van gekocht.

We waren van plan om deze fles wijn lekker een keertje onderweg open te trekken, dus we hebben ook maar een kurketrekker gekocht en Ber ging ook nog even terug voor plastic bekertjes...
Daarna zijn we doorgereden naar Owl's Head. Dit is een landtong ten zuiden van ons hotel in Rockport.
Hierop lag een vuurtoren die we ook vanaf ons hotel konden zien liggen, dus die wilden we wel even van dichtbij bekijken. Het waaide behoorlijk, maar het was wederom een strak blauwe hemel en de zon stond weer hoog aan de hemel, zonder een wolkje te zien.
De grillige kustlijn met allerlei inhammen, baaien, bruggen, rotsen is echt gaaf om te zien.
De vuurtoren bij Owl's Head was klein, maar wel heel mooi om te zien.
Maar wat nog gaver was, was dat op een gegeven moment een donkere schaduw over ons heen kwam.... Yes, een bald eagle!!!!  En wel zo dicht bij, dat hadden we nog nooit gezien! Ber heeft hier wel echt een hele gave foto van gemaakt, kippevel gewoon...

Dat was echt een moment om weer in de boeken te schrijven...
We zijn ook nog naar de andere kant van de landtong gelopen naar het rotsachtige gedeelte van het strand, waar we mossels, kelp, schelpen en van die gave (soort hotstone) stenen hebben gezien. Hier hebben we wel een tijdje rondgelopen.
We bleven de lucht goed in de gaten houden, want we wilden Mr. Bald Eagle natuurlijk nog wel eens zien, maar helaas, hij vond het goed voor die dag...
Daarna vonden het een goed plan om de fles wijn open te gaan maken en naar 'onze' pier bij het hotel te gaan om de vuurtoren weer van de andere kant te gaan bekijken

Hier hebben we de prachtige zonsondergang gezien en hebben nog een heerlijk etentje in ons hotel gehad. Andre en Daan dachten een chique gerecht besteld te hebben met The Taste of Maine, maar gie, gie, gie, het was gewoon Fish & Chips....
Onze kinderen (Ber en Daan) willen vroeg naar bed, want het is al weer half tien hier.... (gie, gie) dus we gaan het verhaaltje maar weer afsluiten en hopen morgen weer met mooie verhalen van Acadia National Park terug te komen.
Welterusten en tot gauw maar weer!