Bar Harbor

Door Andre, Nicole, Berry & Danielle - 23-09-2010 04:26 Woensdagochtend om 7.30u liep ons wekkertje alweer af want we zouden om 8.30 in de auto stappen. Als ontbijt hadden we wat leuks gezien op de heenweg naar Bar Harbor (hier ook wel uitgesproken als "Bah Habah") namelijk "all you can eat for $7'99....nou, dat wilden we weleens zien!  Lekker ontbijtje genuttigd met jawel hoor: eieren, bacon, toast, wat yogurt met fruit en lots of coffee..... Eens een keer wat anders, toch?! hihi, maar eerlijk is eerlijk: het smaakte goed en t was geen geld! (oeps, sorry Rony hihi )

Na het eten, zijn  we weer Arcadia-park ingereden met als 1e doel "Cadillac Mountain".
Op de heenweg waren diverse inhammetjes waar je met de auto kunt stoppen. Dit hebben we natuurlijk ook gedaan want de vogels vlogen ons om de oren en daar moesten natuurlijk wel kiekjes van gemaakt worden!
LET OP: hier volgt een PRIJSVRAAG:
Wie beelden Andre en Berry uit?
*****Inzendingen aub per mail en onder de goede inzendingen wordt een sixpack Boston Lager verloot.
Over de uitslag wordt wel/niet gecorrespondeerd.

Eenmaal aangekomen op Cadillac Mountain wachtte er een fantastisch uitzicht op ons!
 Dit is de hoogste berg van de oostkust van Noord Amerika en in theorie zou je, wanneer je als enige persoon daar gaat staan bij zonsopgang, de 1e persoon van Noord Amerika zijn die de zon ziet opkomen... Nu denk je dat deze berg erg hoog is maar eigenlijk valt dat wel mee: 466 meter maar oh, oh, wat mooi!!

Hierna zijn we weer in ons autootje gestapt en zijn we verder gegaan met sightseeing want er waren zoveel mooie plekjes om even te kijken, te zitten, te genieten....

Omstreeks 12 uur zijn we weer richting Bar Harbor gegaan want er zou om 1.30u misschien nog een Whale-watch boot vertrekken richting open zee. Dit was echter afhankelijk van het weer want de dag ervoor hadden ze ons verteld dat het niet zeker was of de boot vandaag wel zou vertrekken. Wij hadden echter besloten dat als de boot zou gaan, wij mee zouden gaan voor de 2e walvis-spot-tour.  Eenmaal aangekomen bij het kantoortje in de haven, werd ons echter verteld dat de boot niet zou vertrekken omdat de zee vandaag veel te ruw was... Balen natuurlijk maar we waren ons er ook erg van bewust dat we al een geweldige tour hebben gehad in Cape Cod... Toen zagen  we ineens een andere boottour welke wel zou gaan: Nature Boottour waarbij werd verteld dat we Bald Eagles, zeehonden, gieren en allerlei duikeenden (voor Ber) zouden kunnen gaan zien. Doen dus!
Om 13.15u voeren we dus de haven uit, de paar regendruppeltjes werden alweer zonnestralen en we kregen uitzicht op Bar Harbor en Acadia park vanaf de zeezijde: wow!!!
Toch wel heel relaxt om boven op zo'n boot om je heen te kijken. Eerst een stuk langs de kust en gelijk zag Nicole met haar scherpe blik een bald eagle in een boom zitten. Zijn mooie witte kop viel op omdat dat afsteekt tegen de groene achtergrond.

Een heel verhaal van die gids over hoge golven in de winter en dure huizen maar wij wilden naar de zeehondjes! Toen hij echter d ezee op draaide begrepen we gelijk waarom de whalewatch niet doorging haha naar de horizon kijken en concentreren! Andre de zeeman heeft mooie beelden van de deining dus die bewaren we voor later. Een eindje verder op een rots met een vuurtoren lagen een aantal zeehonden. Mooi gezicht! De gids vertelde dat de jongen nogal eens nar de boot kwamen uit nieuwsgierigheid. Ook nu 'kopjes' uit het water die ons aankeken.
Daarna nog een uur langs allerlei eilandjes met verhalen over de kreeftenvangst, verschillende eenden en de geschiedenis van de streek. Wij zaten met onze gedachten al weer bij een heerlijke Ale in het zonnetje op de steiger......hihi

Na nog een korte trip door het park waar we nu eindelijk naast een mini konden parkeren haha waar we het natuurlijk al dagen over hadden.

Zo nu kunnen jullie zien hoe aso groot dat ding is haha. op het parkeerterrein hoef je ook niet ver te zoeken. en als het donker is laat Andre met de afstandbediening de claxon gaan hihi. Darna snel een  pizza gescoord. Daan is namelijk niet helemaal lekker (snotterig, etc) en we wilden het vanavond niet te laat maken.

Maarja....foto's op de laptop, sterke verhalenvan de afgelopen dag met z'n 4en....inmiddels liggen de kinderen op bed (wij dus), is het inmiddels half 12 en zitten de Moesjes WEER in de bar van het hotel haha. we gaan het licht uitdoen want morgen gaan we de kust verlaten. De binnenlanden in om te gaan genieten van de herfstkleuren in de bossen van New Hapshire. Misschien wel een echte Moose? Wie weet......................