2e dag North Conway

Door Andre, Nicole, Berry & Danielle - 25-09-2010 04:11 Yes! We mochten een keertje uitslapen (toch wel tot 8 uur, want we gingen pas om 9 uur ontbijten....).
Na het ontbijtbuffet wilden we eerst de boodschappenlijst van Ber en Daan afwerken en ook Andre en Nicole vonden het wel gaaf om te gaan shoppen in de outletstores bij ons hotel.
De winkeldrift was ook overgeslagen op Daan dus die heeft zich helemaal in een nieuw sporttenue gestoken! We hebben er flink op los geshopt, want het was echt een heel stuk goedkoper dan in Nederland. Niet alleen Daan, maar ook Ber, Andre en Nicole hebben de nodige dingen gekocht. Misschien is een extra stuk handbagage wel nodig... gie, gie, gie. (Bob, wat is de stand nu?)
Hier hebben we toch nog wel een uurtje of 2 1/2 rondgedwaald en vonden het toen toch echt wel genoeg geweest, want nature called.... We wilden graag weer de natuur in, want het gebied van de White Mountains is echt prachtig!
Hier konden we echt de prachtige herfstkleuren van de Indian Summer goed bekijken. Echt niet te geloven, welke kleuren de natuur toch zo maar kan schilderen, als het ware...
Wat ook zeker de moeite waard was om te gaan bekijken, volgens de boeken, was het Mount Washington Hotel, en dat was zeker niet gelogen! In dit hotel, dat in het gebied Bretton Woods ligt, zijn de eerste verdragen getekend om de Wereldbank op te richten. Allerlei hoge staatshoofden hebben hier in 1944 dus vertoefd en daarna uiteraard nog vele andere beroemdheden.

Alhoewel we er niet echt op gekleed waren, wilden we hier toch wel heel graag even naar binnen om een drankje te nuttigen, want dat hoort er toch wel bij, niet? Op de veranda hebben we ons lekker in de vier schommelstoelen gesetteld, want die leken wel speciaal voor ons gereserveerd, gie, gie.

Vanuit onze schommeltoel zagen we een spoorlijntje de hoogste berg, Mount Washington, opgaan. Hier wilden we ook wel graag een keertje naar toe, want dat is een van de steilste spoorlijnen van de wereld! Deze spoorlijn, de cog railroad, stond ook genoemd in ons reisadvies, dus....
Maar onderweg ernaar toe, zagen we plotseling aan de kant van de weg een vos! Gaaf!
Aangekomen bij het stationnetje waar het treintje vandaan vertrok, hebben we donkere vesten uit de auto gehaald, want daar werden we voor gewaarschuwd, i.v.m. de zwarte roet die op onze kleding zou komen...
Echter, de tickets kosten $ 62,-- per persoon!!! Bah, bah! Ons zuunige Nederlanders vonden dit toch wel echt buiten proportie. Zeker toen we op een gegeven moment het treintje weer terug van boven aan zagen komen richting het station! Het leek wel een Efteling treintje, het was gewoon drie keer niks! Het mooiste was ook nog dat ie niet op kolen reed, maar op Biodiesel... Tjonge, jonge, wat een afknapper. Maar goed, je kunt niet alles hebben.... de rest zit ook gewoon weer allemaal mee, ook vandaag weer! Wederom een geweldige dag qua weer, heerlijke temperatuur, een zonnetje, wow!
We wilden ook nog even de weg afrijden waar we de avond ervoor met de Moose tour de elanden hadden gezien. Het was richting zonsondergang aan het gaan, dus wij wilden ook nog wel eens een poging wagen. Helaas geen eland gezien, maar daar hadden we eigenlijk ook niet op gerekend, want deze tijd van het jaar is niet echt ideaal om elanden te spotten, blijkbaar.
Maar wat schetste onze verbazing: langs de weg zagen we ons kerstdiner lopen....drie wilde kalkoenen! (Wild Turkeys) Dit zijn dus ook echt prachtige beesten, en we remden om als een gek de berm in te rijden om ze te kunnen fotograferen!

Honger gekregen van al dat lekkere eten langs de weg, en het toch ook wel te donker werd, dachten we dat we wel eens zin hadden in een steak.
In de buurt van North Conway hebben we een heel gezellig restaurant met een aangrenzende pub gevonden en daar hebben we echt een heerlijke steak gegeten en Andre lekkere spareribs! Het was weer een geweldige afsluiting van wederom een geweldige dag. Het wordt misschien flauw, maar het is echt zo! Vooral vandaag de enorme afwisseling in kleuren, echt ongelooflijk. Het lijkt alsof je door een schilderij rijdt!
We zitten nu nog lekker met zijn viertjes onderin de pub van ons hotel, waar Andre en Ber naar 'hun jongens' (de Red Sox) aan het kijken zijn en wij een lekker cocktailtje aan het drinken zijn en deze weblog hebben gemaakt.
Morgen weer een verrassing wat we allemaal gaan zien, onderweg naar Burlington.