twee dagen off-line

Door guyonne van der plas - 24-10-2010 00:33 Hallo allemaal, daar zijn we weer...

In de afgelopen 2 dagen hadden we in het hotel geen internet, dus kon ik ook geen verslag uitbrengen.

Op dit moment zitten we in Lancaster, we hebben de stad net doorkruist, maar er is niet veel te zien hier.
Maar ik zal beginnen bij waar ik gebleven ben
Ithaca dus.
Ik weet even niet meer precies welke dag,ik geloof woensdag gingen we naar de watervallen van Ithaca en de beroemde Universiteit van Ithaca.
De waterval was even een stukje lopen, oma Elly vindt ondertussen dat we al veel te veel gelopen hebben, maar ja....
Er zij n 7 watervallen, maar we hebben er maar 1 bezocht.
Via een hangbrug, die over het water liep, konden we het goed bekijken.
Toen we de hangbrug op wilde gaan, kwamen we 2 angstieg herten tegen, wij schrikken, maar die beesten nog meer natuurlijk.
Koos vond de universiteits geboeuwen maar ouwe troep, ik vond het wel een prachtig terrein.

Na koffie in the naked man cafe, wat bij een museum behoorde gingen we op weg naar Canada.

Onderweg naar canada werd het weer slechter, donkere wolken en ja hoor...regen, het lijkt Nederland wel.
De natuur werd ook minder mooi, kaal en vlak. Het leek de Flevopolder wel.
Binnen 3 uur rijden waren we in Canada, natuurlijk ook weer langs de douane. Maar dat ging toch redelijk vlot.
Het hotel ligt vlak bij de grens, dus we waren erzo.
Het hotel is van buiten een grijze blokkendoosen viel wat tegen, maar de binnnenkant was prima.
Twee kamers naast elkaar, wel aande achterkant met uitzicht op de parkeer plaats, in plaast van op het water:(
Tassen neer gezet en op weg naar de watervallen. We haddn eerst de auto gepakt, maar dat bleek niet nodig, dus hup om gekeerd,en de auto weer bij het hotel gezet  en lopend naar de watervallen gegaan.
Het was erg mooi om te zien. Jammer dat het weer een beetje tegenviel. Vooral koud en winderig.
Later werd het wel iets droger....gelukkig.

Er zijn twee watervallen, een kleinere en een grote. Vooral de grote is indrukwekkend, wat een water valt er naar beneden. Veel toeristen, in regencapjes gehuld.

Na nog wat souvenirs winkels bekene te hebbe, zijn we terug gelopen. We konden niet in het hotel eten, dus 's avonds opnieuw richting centrum gelopen, het lijkt daar wel een grote kermis straat...je moet goed zoekn om een leuk eettentje te vinden. Je ziet overal veel Mc Donald en andere hamburgen tenten, pizza kan je ook oevral eten....ja ziet dan ook heel veel dikke mensen hier.

Gelukkig vonden we een leuk steak restaurant, daar hebben we lekker gezeten en vooral ook gelachen om de grote hoeveelheden cola je hier krijgt. Small bekers kenne  ze gewoon niet! Als je small vraagt krijg je nog groot, althans dat vinden wij......

na het eten naar ons hotel en doodmoe naar bed. Ik ben ondertussen al 2 dane een beetje ziek, keelpijn, hoesten en snotterig, dus dat is niet echt fijn.

Morgen naar Painted post....(vrijdag dus)
Via canada naar Painted Post was ook niiet al te lang rijden.
Bij de Amerikaanse grens een norse beamte, die allerlei vragen stelde wat wij wel niet In Painted Post gingen doen.....of we daar iemand kenden..en wanneer we weer weg gingen...enz...afijn, we mochten toch door...hahah gelukkig maar Canada is koud en winderig, we willen weer naar beter weer.
Onderweg is de natuur prachtig, vooral de bomen hebben van die mooie oranje rode kleuren, zo zien we dat niet in Nederland.

Ook in Painted Post moet we even naar het hotel zoeken, maar we hebben het gevraag in het Postkantoor, we bleken er al vlakbij te zitten. We hadden 2 kamers nasast elkaar, die via een tussen ddeur met elkaar verbonden werd.
Prima kamers...lekker ruim, weer met twee grote bedden, iedereen ligt lekker ruim....
Painted Post is een slaperig stadje, waar niet veel te beleven is.
de rest wilde niet echt wandelen of de natuur in, dus op naar Corning, een plaatsje verderop...misschien zijn daar leuke windekls...nou dat viel tegen...geen leuke winkels, wel een drankzaak, waar koos wiskhey heeft gekocht en waar we een leuk zaakje zagen waar we koffie konden drinken, met heerlijke taartjes...mmm...we worden straks net zo dik als Amerikanen...:)
Als we thuis zijn gaan we op water en brood.....
's Avonds hebben we bij Applebees gegeten...daar was het enorm druk, we moesten ruim 20 minuten wachten op een plekje...ook hier weer heel veel dikke Amerikanen en wat kunnen ze eten zeg...pfff en wat er over is gaat in een doggybag mee naar huis...nou dat hoeven wij niet hoor!
Kim heeft hier trouwens een leuke tas gekocht...en in het winkelcentrumhebben we cola...voor bij de wiskhey en bananen gekocht...eindelijk fruit....
Na het eten terug naar onze kamers..nog een drankje doen, even zappen voor de buis en dan pitten.....
Morgen, zaterdag naar Lancaster.....
Voor nu stop ik er even mee...heb een lamme hand van het typen...wordt vervolgt.

Groetjes van ons allemaal..xxx
Zondag 17 nov @ Zwolle
infodag XL - nieuwe presentaties toegevoegd
20 oktober: Roadshow in Breda
Zuidwest-Amerika, West-Canada en camper!