TOMAR rondreis USA 2011 dag 1 Chicago

Door Ton en Marianne Pol - 24-03-2011 10:48  Dag 1    23 maart 2011

De vakantie van de Polletjes is begonnen. Vandaag is het de lange reisdag die eindigt in Chicago. Het is tegelijk de start van onze trektocht door de USA van 6 weken, die eindigt op 5 mei in San Francisco.

Onze buurman Landbrecht brengt ons naar Schiphol, vanwaar we om 11.35 uur vliegen. Op het laatste moment heb ik toch nog stoelen gereserveerd in de comfort klasse. Met mijn 2 meter lengte wilde ik toch wel zeker zijn van een beetje extra beenruimte en bredere stoelen. Dit bleek overigens een goede keus, want we zaten redelijk comfortabel. Rust was er niet altijd, want met twee van tijd tot tijd blèrende kinderen pal achter je verlang je ernaar dat de KLM daarvoor een aparte ruimte in het vliegtuig maakt.

Maar goed, we hebben het weer doorstaan en om 14.00 uur plaatselijke tijd zijn we geland. De koffers hadden we zeer snel en de oversized reistas met onze golfspullen lag ook inmiddels op ons te wachten. De taxi bracht ons naar het nabij gelegen hotel, waar we morgenochtend met een busje worden opgehaald. Die brengt ons naar Middlebury Indiana, waar de fabriek staat die voor ons (Road Bear) de camper heeft gemaakt. Die camper brengen wij naar het verhuurstation van Road Bear in Hayward bij San Francisco. Het plan is dat we zo snel mogelijk richting Florida gaan, want in het noorden van de VS is het nog zeer koud. Op dit moment sneeuwt het zelfs. Maar een beetje zuidelijker is het al snel meer dan 20 graden en dan hebben we van de kou geen last meer.

Ik ben van plan om per dag onze belevenissen bij te houden en via de mail te laten weten, dat het reisverslag is bijgewerkt. Het is hier nu 4 uur in de ochtend en ik ben klaar wakker. Marian maakt op dit moment snurkende geluiden, maar die heeft al eerder een poosje wakker gelegen. Je vraagt je wel eens af, waarom het niet overal tegelijk dag en nacht is, want dan heb je van al die tijdverschillen geen last meer.

Maar voor dit moment moet ik nog even volhouden tot 7 uur (bij jullie 13.00 uur), dan staat het busje voor de deur.