dag 27 en 28 (Saguaro NP)

Door Ton en Marianne Pol - 20-04-2011 18:41  Maandag 18 april (27)

’s Ochtends via Skype uitvoerig met Jeroen gebabbeld en we zijn weer helemaal bij. Hij keek op Google waar we zaten en kon via streetvieuw exact zien waar het RV park was waar we stonden. Ook de golfbaan kwam in beeld en die ligt naast het plaatselijke vliegveld.
Wij naar de golfbaan, we waren daar al om 9.00 uur. Wat blijkt, op maandag gaat de baan bij uitzondering pas om 11.30 uur open. Met behulp van de TomTom kozen we ervoor om naar Benson in Arizona te rijden, ons te melden op de camping, wat te eten in de camper en vervolgens naar de plaatselijke golfbaan te rijden. Daar kwamen we om 3 uur aan en wat blijkt, het is pas 2 uur. In Arizona zitten ze nu op Pacific time en dat betekent 9 uur verschil met Nederland.
Er staat vrij veel wind op de golfbaan en dat vraagt veel aanpassingen met de slag. Vooral omdat het grotendeels een 18 holes par 3 blijkt te zijn, met slechts een paar par 4 holes. De bal moest dus veel in de hoogte naar de green gespeeld worden en dus kon de wind er extra vat op krijgen. Al met al was het een heerlijke baan en voor de kenners, de baan heeft wel wat weg van Ockenburg. Op een aantal holes moest de green vanaf een hoogte worden aangespeeld. Het uitzicht naar de omgeving was fantastisch met veel bergen aan de horizon. (zie ook http://www.turquoisehills.com/ )Na een heerlijke douche op de camping konden we lopend naar de plaatselijke Chinees, die weer heerlijk voor ons gekookt heeft.

Dinsdag 19 april (28)

Vanwege het uur extra zijn we al vroeg wakker en zullen vandaag eerst via Skype onze sociale contacten onderhouden. Ger, de zus van Marian, was blij verrast en wat leuk is om te horen, is dat onze reis wordt gevolgd en naar het volgende bericht wordt uitgekeken. Leuk om te horen en geeft me ook de inspiratie om onze reis met jullie te blijven delen. Broer Dick gesproken en die vertelde over de eerste golfles. Met Ria hebben ze een introductie cursus van 4 lessen. Dick was niet ontevreden over de eerste kennismaking met het spelletje en Ria moest er nog in komen.
Onze bridge juf hebben we nog een mailtje gestuurd om duidelijkheid te krijgen over het aantal hoofdstukken dat we missen, omdat de cursus al begonnen is. We dachten 4, maar de juf antwoordde inmiddels dat we op 10 mei 5 hoofdstukken geleerd moeten hebben om te kunnen instromen in de vervolgcursus. Tijdens onze reisuren op de Interstate nemen Marian en ik de theorie door en ’s avonds oefenen we. Het verveelt gelukkig nog steeds niet.

Ons reisdoel is het op 50 km afstand gelegen Saguaro National Park nabij Tucson. De Saguaro is een cactussoort, die de vorstin van de Sonara woestijn wordt genoemd.
Via de link http://nl.wikipedia.org/wiki/Saguaro_(cactus) krijg je uitleg over de bijzondere leefwijze van deze cactus, die wel 14 meter hoog wordt en zijn eerste vertakkingen krijgt op 70 a 80 jarige leeftijd. Door het park word je langs al dat moois geleid via een rondweg van 12 km. ’s Middags doorgereden richting Phoenix en we staan nu op het Apalache Palms RV Park in Tempe. Het ziet er allemaal verzorgd uit en vanwege de drukte op het park merk je dat je bij een grote stad staat. De TV heeft meer dan 100 kanalen en in een omtrek van 10 km zijn er zeven golfbanen. Vanavond kijken we wat me morgen gaan doen. Meteen doorrijden naar Montezuma Castle of toegeven aan andere verleidingen.