Dinsdag 14-06: Arches National Park - The Delicate Arch

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 15-06-2011 08:04

De planning was inmiddels toch weer gewijzigd. The Delicate Arch is gewoon bij zonsondergang het mooist. Dus..., gisteravond alsnog besloten om vandaag snel Capitol Reef over te steken en dan meteen door te gaan naar Arches, om daar aan het begin van de avond de hike naar Delicate Arch te gaan doen.

Zogezegd, zo gedaan. Capitol Reef is heel smal; daar waren we in een kwartier doorheen. Nog wel gestopt om een paar foto's te maken, maar 'the army of flies' was nog steeds alheersend! Doorgereden naar Arches, waar we rond 1 uur 's middags aankwamen. Eerst maar even info opgevraagd mbt afstanden in het park en de gnats. Waren deze nog actief? 'Ja, zo verzekerde de ranger ons. Bugspray zou helpen.' Dus meteen maar een flesje gekocht!

Aangekomen in het hotel zijn we eerst heerlijk gaan zwemmen, waarna we de hike voorbereid hebben; waterzakken gevuld en onszelf voorzien van een flinke hoeveelheid 'Eau d'anti Gnats'. Als 2 citroentjes zijn we daarna weer terug naar het park getrokken. Om half zes aan de hike begonnen; 2,4 km enkele reis met een hoogteverschil van 146 meter. Op de heenweg gaat het omhoog, op de terugweg naar beneden. We hebben 1 uur en 15 minuten gedaan over de heenweg, waarbij we een max-temp van 43 graden gemeten hebben (zon). En ja hoor, daar was 'ie dan; The Delicate Arch. Toch nog wel heel groot, eigenlijk. We hebben heerlijk relaxed daar 2 uur gezeten en genoten van de zonsondergang, met natuurlijk een paar honderd foto's. Ook nog een leuke panorama gemaakt; van links naast me helemaal naar het rechter-uiteinde.

Het was echt prachtig! Ondertussen was de temperatuur boven gedaald naar 23 graden (shaduw). Rond kwart voor negen terug naar beneden gegaan, waar we 3 kwartier over deden. Beneden aangekomen was het inmiddels 20 graden.

Morgenochtend gaan we 2 of 3 'snelle' en in ieder geval veel minder inspannende hikes doen, bv naar The Windows en The Double Arch. In de middag gaan we dan nogmaals lekker genieten van het zwembad...

By the way..., 'the army of the flies' in Capitol Reef bleken ook gnats te zijn en de 'Eau d'anti Gnats' hielp perfect...!