Dinsdag 21-06: Grand Canyon by helicopter en Hermits Rest

Door Gwenda en Pascal - California 2018 - 22-06-2011 08:33

Vandaag was het dan eindelijk zover; de helicoptervlucht boven de Grand Canyon! De wekker ging al om 06:30 uur, want voor de vlucht van 08:30 uur moesten we minimaal 45 minuten van te voren aanwezig zijn. Even snel een ontbijtje gehaald bij het pompstation aan de overkant van de straat en op weg naar het Grand Canyon vliegveld. Dat op de enorme afstand van 5 minuten van het hotel bleek te liggen. Uit de beschrijvingen hadden we begrepen dat dit toch iets verder was..., waardoor we dus nogal aan de vroege kant waren.

Al kijkende naar de opgestelde helicopters (7 op een rijtje) hebben we ons ontbijtje naar binnen gewerkt, waarna we gingen inchecken. We werden gewogen op een soort van 'weegtegel' in de vloer en daarna naar een klein filmzaaltje gedirigeerd voor de verplichte veiligeidsfilm. Vervolgens werden we ingedeeld in een groep van 6, waarbij iedereen een kaartje kreeg met daarop een nummer; van 1 t/m 6. De stoelindeling in de helicopter wordt zo goed mogelijk verdeeld op basis van gewicht, dus er mocht niet van nummer gewisseld worden. Pascal had nr 5, ik nr 1. Terwijl we de leden van ons groepje zo al eens bekeken rees al vrij snel het vermoeden dat 'stoel nr 1' naast de piloot was. Ik had, thuis nog, op Internet al wel eens gelezen dat 'wij slanke Europeanen' nogal eens geluk hadden en naast de piloot terecht kwamen. En ja hoor, ik belandde inderdaad naast de piloot! Pascal zat achter me, aan het raampje en vloog dus achteruit. Daarnaast nog iemand en de resterende 3 plaatsen daartegenover en dus vooruit vliegend.

Het was werkelijk prachtig! We hebben allebei diverse filmpjes gemaakt, waaronder de start en natuurlijk ook de landing. Ook foto's natuurlijk. Hier eentje van Pascal.

Zo'n vlucht is geweldig; een aanrader, moet je echt doen!

Daarna hebben we in de Grand Canyon met de shuttlebus de Hermits Rest route bekeken. Eerst een stukje gelopen naar de eerste halte, omdat er zoveel volk stond bij het vertrekpunt. Was een mooie route langs de Rim; met toch nog behoorlijk wat hoogteverschil hier en daar. Klimmen, dus! Daarna zijn we met de shuttle verder gegaan. Hop on - hop off. Je kunt uitstappen wanneer te wilt. Zo hebben we een handvol uitkijkpunten langs Hermits Rest bekeken. Prachtig.

Aan het eind van de middag waren we toch wel een beetje stuk en dus terug naar het hotel. Daar hebben we even heerlijk ontspannen op ons eigen balkonnetje gezeten. Naast het hotel ligt het IMAX-theater, waar een (natuurlijk) Grand Canyon-film gedraaid wordt. Speciaal IMAX gefilmd. Ontzettend de moeite waard! Was echt heel gaaf om te zien; in vogelvlucht door de canyon en over het water heen. Daarna hebben we in een heel gezellig tentje een heerlijke pizza gegeten. Eén grote 'Hoover Dam Good Pizza' op een schaal, met z'n tweetjes opgepeuzeld. Was heerlijk.

Morgen gaan we weer naar Las Vegas, deels over Route 66. Tevens nemen we een kijkje bij de Hoover Dam.