dag 1-3 San Francisco

Door W. Wiertz - 10-06-2011 05:12

dinsdag 7 juni 2011.

Na de al eerder gememoreerde landing gingen we per airtrain en BART-train (Bay Area Rapid Transit in ongeveer 20 minuten van het vliegveld tot voor de deur van ons hotel. Een beetje gedateerd, 70-er jaren groen, oranje en bruin maar netjes en schoon en vooral stil.

Omdat we nog de hele middag hadden dachten we alvast het nabije Chinatown te bezoeken maar omdat we nog geen pas voor het openbaar vervoer hadden, namen we de benenwagen. Achteraf niet zo' n goed idee want toen merkten we dat we al 16 uur op de been waren. Helemaal stuk kwamen we terug in het hotel. Het liefst gingen we gelijk slapen maar i.v.m. de jetlag hebben we dat tot 20.00 uur plaatselijke tijd weten uit te stellen. We hebben tot 08.00 uur de volgende morgen in een zalig coma doorgebracht.

woensdag 8 juni 2011.

Onze eerste echte vakantiedag. Eerst een relaaxed ontbijtje in de stad en daarna plannen gemaakt voor deze dag. Omdat de cable car voor ons hotel vertrok besloten we die te nemen naar Fisherman" s Warf en Pier 39. De weergoden waren ons gunstig gezind (SF is in deze tijd vaak in nevelen gehuld) en de temperatuur was een Hollandse 17 graden. De rit was werkelijk een belevenis, steile straten op en af, soms half buiten de wagon hangen om te filmen. Fisherman' s Warf was erg commercieel, leuk om gezien te hebben maar meer ook niet. Op de zeeleeuwen na, die op vlonders in het water lagen te slapen, te zonnen of te stoeien. En dat alles met veel misbaar en geluid. Omdat het vrij helder leek, besloten we de gevoor morgen geplande BAt Cruise nu al te doen. LAngs het havenfront van SF, onder de Golden GAte Bridge door en terug via Alcatraz, het voormalige gevangeniseiland voor speciale gevangenen. Volgens de verhalen is het in al die jaren niemand gelukt om te ontsnappen. Koud water en haaien.Bij de Golden Gate Bridge was de tocht overigens minder plezierig door de koude wind, de sterke deining en het heiige weer. Bijna niet te filmen (letterlijk). Na een super hotdog en luisteren naar een countryzanger met prachtige stem en liedjes gingen we door naar het Aquarium op Pier 39. Heel aardig maar toch " a little bit disappointing" als je in Blijdorp in het aquarium bent geweest (chauvinisme ?). Redelijk vermoeid (ja, de jaren gaan tellen) besloten we vandaag alleen nog naar Lombardstreet te gaan, een enorm steile weg met 9 serpentines om het dalingspercentage van 27 terug te brengen naar 16. De weg is omzoomd door honderden hortensia' s maar die stonden helaas nog niet in bloei.

donderdag 9 juni 2011.

LAngzaam raken we de jetlag kwijt. Het weer blijft gelukkig voor deze tijd ongewoon goed. VAndaag gingen we naar Alamo Square om naar de "Painted Ladies" te gaan kijken . Een rijtje van 6 houten Victoriaabse huizen die gebruikt zijn voor een intro van een t.v. serie, waarvan we de naam vergeten zijn. Heel bijzonder waren ze niet, de hele wijk bestond zo ongeveer uit vergelijkbare en soms mooiere huizen, maar achter deze 6 huizen rees de skyline van SF op en dat makte het echt tot een plaatje. Het is het meest gefotografeerde deeltje van SF. Je zou kunnen zeggen dat de foto mooier is dan de werkelijkheid, omdat je dan een uitsnede kunt maken. De lelijke dingen weglaten en het ideaalbeeld overhouden. Dat kunnen je ogen nu eenmaal niet. NA Alamo Square gingen we per trolleybus naar het Golden GAte Park. Een prachtig en groot park (groter dan Central Park NY). JAmmer dat we maar een deel konden zien omdat de verwachte parkshuttle niet in bedrijf was. Erg mooi was de "Japanese Teagarden". Een prachtige JApanse tuin met mooie tempeltjes. Daar hebben we genoten van originele Japanse Sen-Cha-thee, Omdat we tijdens de Bay Cruise weinig van de Golden GAte Bridge hadden kunnen genieten hebben we deze dag en ons verblijf in SF afgesloten met een busreis naar een Viewpoint vanwaar de brug mooi te zien was.

VAnavond inpakken en morgen de camper halen voor ons volgende avontuur.

Bdankt voor jullie reakties en tot het volgende bericht.

Louise en Wim

Theo en Marijke 10-06-2011 07:05

Hartelijk dank voor jullie bericht. Fijn dat er al zoveel te genieten valt. Ik zie Wim al filmen terwijl hij halsbrekende toeren moet uithalen om nét dat leuke torentje etc. op de film te krijgen! Zijn benieuwd naar jullie camperbelevenissen. Rij voorzichtig! Hartelijke groet uit een wat bewolkt Holland.

Kirsten 10-06-2011 08:24

Mooi dat jullie al zo aan het genieten zijn. Hier verder alles prima. Luuk mag zaterdag meedoen aan een toernooitje op de voetbalclub, dus die is helemaal in de zevende hemel. Cito-toetsen gingen super deze week, Luuk zegt zelf dat hij een hééééél goed rapport gaat krijgen... Tot snel, X.

Charles Heynneman 10-06-2011 09:46

We hebben genoten van jullie verslagen. Als ik mijn ik mijn ogen dicht doe, dan zie ik de belevenissen van jullie. We hebben de grootste lol hoe je de vlucht en de eerste vakantie dag heb beschreven (slaap coma)Daarnaast gaf je een mooie beschrijving van de tocht die je met de camper door San Francisco had gemaakt. Het was net film voor ons.
Hier in Südlohn gaat alles goed. Jan en Lia zijn weer een paar dagen weg. Er zijn personeelsproblemen op de boot en dan weet Jan niet hoe snel hij naar de boot moet gaan. Als het goed is komen ze aanstaande zondag of maandag terug.
Voordat ze weg zijn gegaan, heb ik het email adres van Lia gevraagd. Deze is l.mastenbroek@hotmail.com
Voor de rest is er niets te vermelden vanuit Südlohn. Wim en Louise rij voorzichtig en tot het volgende mail contact.
grt
Ria en Charles

leni en John 10-06-2011 23:51

Wij voelden de jetlag met jullie mee! Wat een zombie gevoel is dat hè? We gaan eens even op de kaart proberen jullie te volgen. Veel succes met het leren rijden van de camper!
Onweer hier en zelfde temperatuur als jullie.
Veel liefs Leni en John

Lieke 11-06-2011 16:55

Wat heben jullie veel meegemaakt!!!
Jamer dat ik niet mee mog.
Nog veel plezier wat jullie meemaaken.
Groetjes lieke gijs martijn en natalie.

Luuk 12-06-2011 10:11

Hoi opa en oma.

Kunnen jullie daar op de laptop ook gewoon naar je emails kijken? Mama heeft een paar foto's van het voetbaltoernooi gestuurd. Anders staan er ook een paar op mijn hyves.

X Luuk

Kirsten 14-06-2011 20:28

Hallo allemaal.
Papa en mama hebben vandaag even kort gebeld vanuit een telefooncel. Alles is prima en het is prachtig. Alleen de laptop vertoont kuren, dus een nieuwe blog zit er voorlopig even niet in. Ik hoop dat iedereen dit leest en dat niemand zich zorgen om ze maakt, omdat het zo lang stil blijft. Gr, Kirsten.
Zondag 17 nov @ Zwolle
infodag XL - nieuwe presentaties toegevoegd
20 oktober: Roadshow in Breda
Zuidwest-Amerika, West-Canada en camper!