6 september - San Francisco

Door André en Thea Booi - 07-09-2011 06:05

Omdat de ticket voor de stadstoer 2 dagen geldig was gaan we er vandaag natuurlijk weer gebruik van maken. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we deze keer met de bus naar downtown gegaan.

Eenmaal in de stad eerst koffie gedronken bij Peet's coffee and tea. Echt heerlijke cappuccino maken ze daar! Daarna met de open bus weer door de stad richting de Golden Gate brug.

De zon scheen uitbundig en de haren wapperden in de wind. Vlakbij de brug zagen we een dikke bewolking hangen. De brug ligt vaak in nevelen gehuld omdat het dan zeer mistig is. De plannen waren om aan de zuidkant van de brug uit te stappen en over de brug naar de noordkant te lopen. Omdat er nu nauwelijks zicht was zijn we in de bus gebleven, jammer maar lopen zou immers geen zin hebben. Gelukkig bleek dat de zon halverwege de brug gewoon scheen, dus stapten we aan de noordkant uit de bus om de wandeling dan maar andersom te doen. In de verte zagen we SF boven de mist uitsteken, een prachtig en heel apart gezicht. Hele stukken liepen we in de zon maar we liepen ook regelmatig in een zeer dichte mist.

Tijdens de wandeling van de 2,7 km die de brug lang is zijn er vele foto's gemaakt. Het was ook heel bijzonder om de brug dan in de zon en dan weer gedeeltelijk in de wolken te zien. Zodra er meer tijd is komen er wat foto's op deze site te staan.

Na de wandeling zijn we weer in de bus gestapt om in de buurt van Chinatown uit te stappen. Je waant je daar echt in China! Daar onze magen begonnen te vragen naar voedsel zijn we, hoe kan het ook anders in deze buurt, naar "de Chinees" gegaan. Geen gewone Chinees zoals wij die in Nederland kennen, maar een hele echte! Aangezien wij tweetjes al eens in China zijn geweest kan ik wel zeggen dat het echt Chinees eten was, super lekker! Om het eten maar direct te laten verbranden hebben we nog een fikse wandeling gemaakt richting de zee.

Daar nog even genoten van de zon en toen richting bus om weer naar het hotel terug te gaan. De bustocht op zich is al een belevenis. Wat en verschillende figuren tref je daarin aan. Zwervers, drugsverslaafden, super dikke mensen, gebochelden maar gelukkig ook heel normaal uitziende mensen. Het was weer een zeer geslaagde dag.

Morgen gaan we de camper ophalen en gaat het vervolg van onze reis beginnen. We hebben er zin in.