14 september Remond/Culver -Toppenish

Door André en Thea Booi - 15-09-2011 05:27

De dag begon met een stralend zonnetje. We tuften heerlijk over de glooiende wegen met de muziek op 'luid'. De radio/CD speler in de camper is perfect en kan heel wat decibellen verdragen.

Plotseling zagen we een wolfachtig dier in de berm lopen. Hij zag ons en rende snel weg. Waarom blijven dit soort dieren nou nooit eens even zitten zodat je een foto kunt nemen. Of het een vos of een wolf was, we zullen er niet achterkomen.

Verder reden we vandaag door prachtige gebieden en zeer afwisselende landschappen. Iedere keer was het weer een verrassing wat we na de zoveelste bergkam zouden zien. In een klein plaatsje (Maupin) stapten we uit om wat foto's te nemen. Er stopten ook 4 motorrijders. Direct hadden we een zeer geanimeerd gesprek met deze motormuizen. Ze kwamen uit Canada en waren op weg neer Reno. Toen Willie vertelde dat haar eerste vriendje ook zo'n soort motor had werd ze direct uitgenodigd om op de motor plaats te nemen voor een foto. Even niet aan gedacht dat de uitlaat heet was dus die brandde direct haar been. De foto is leuk geworden!!!

Rond de middag reden we over de brug van de enorm brede Columbia rivier de staat Washington binnen. Deze rivier vormt de grens tussen de staten Oregon en Washington. We hebben nog een stuk langs de rivier gereden waarbij we op meerdere uitzichtpunten foto's hebben genomen.

Al snel kwamen we aan bij een replica van het prehistorische monument Stonehenge. De originele staat natuurlijk in Engeland maar deze versie is gemaakt als monument ter nagedachtenis aan de militairen die in de eerste wereldoorlog zijn gesneuveld. Het zag er mooi uit en er was een goede plaats voor gekozen. Het lag namelijk boven op een berg met een geweldig mooi uitzicht op de Columbia rivier. Na dit bezoek reden we nog een stuk door een woestijnachtig gebied en waren rond 15.30 uur op de camping in Toppenish.

Na het biertje hebben we het zwembad uitgeprobeerd. Is goedgekeurd!! We reden vandaag 181 miles/290 km en de temperatuur was boven de 30 graden.