29/30 september San Francisco - Amsterdam

Door André en Thea Booi - 30-09-2011 17:03

Er staat ons een lange maar eigelijk ook een hele korte dag te wachten. Een lange dag omdat ons een vlucht van ruim 9 1/2 uur te wachten staat en we (USA tijd) even na middernacht zullen aankomen. In Nederland is het dan 09.30 uur.

Tegelijk een korte dag omdat we, eenmaal in Amsterdam, 9 uur tekort komen. Dat is immers het tijdsverschil tussen de beide steden.

Na het ontbijt hevelen we wat spullen uit André zijn koffer over in de mijne, zijn koffer is gewoon te zwaar. Hoe bedoel je, ik heb wat nieuwe dingen gekocht? Zoveel is dat nou ook weer niet ;-))

Om half 11 brengt de shuttlebus van het hotel ons naar het vliegveld. Onderweg stappen er meerdere Nederlanders in. De afgelopen 26 dagen hebben we er niet zoveel bij elkaar gezien!

Het vliegtuig vertrekt om 14.30 uur, drie kwartier later dan gepland. De piloot hoopt die tijd weer in te halen, zegt hij. Op dit moment zijn de lichten uit en worden we geacht te slapen. Het is bijna 5 uur in de ochtend in Nederland maar voor ons begint de avond net, dus van slapen komt niets. Daarbij komt dat er af en toe behoorlijke turbulentie is dus áls je al zou kunnen slapen.....

We vliegen op dit moment op een hoogte van bijna 11 km tussen Canada en Groenland en beginnen daarna aan de oversteek naar Europa. De buitentemperatuur is - 49 graden en binnen is het behaaglijk. Als jullie dit bericht lezen dan betekent het dat we weer veilig thuis zijn. Even een overzicht van onze reis. We hebben 1 heenreis- en 1 terugreis- dag en 4 hotelovernachtingen gehad, 4200 km gereden, 21 dagen in de camper gewoond en op 14 campings overnacht en dat alles in 4 staten. We hebben mooie natuur gezien waaronder miljarden bomen, veel gesteente, vele heuvels en bergen, prachtige meren, wijngebieden, landbouwgronden, mooie vergezichten, meerdere herten en elken, 1 beer, 1 cayote (prairiewolf), eekhoorns, roofvogels en een mol.

Op deze reis hebben we, buiten ons zessen, slecht één Nederlands echtpaar gesproken, verder geen Nederlanders kunnen ontdekken. We hebben heel vaak met Amerikanen een praatje gemaakt en steeds vriendelijke en behulpzamen mensen ontmoet. We waren met drie campers af en toe een bezienswaardigheid, vooral in kleinere plaatsjes. Kortom, we hebben een prachtige vakantie gehad en hebben daar weer volop van genoten.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke reacties op de verslagen. Het is voor ons een mooi dagboek geworden wat we nog vaak zullen lezen.