De start van de camperreis

Door Ed en Marina Schut - 25-06-2011 01:54

Maandag 20 juni.

Onze vlucht naar Vancouver was gepland om 10.00 uur. Dat betekende dat we om 6 uur in de auto moesten zitten om voor de files aan op tijd in Toronto te zijn.

Rond 8 uur waren we dan ook op het vliegveld. Na een voorspoedige vlucht van 5 uur kwamen we om 12.00 aan in Vancouver. Er is nu met Nederland een tijdsverschil van 9 uur. Met een taxi zijn we naar het verhuurstation gegaan. Inchecken ging vrij snel en we moesten nog een instructie video bekijken over de werking van de camper. Omdat we een rolstoel bij ons hadden, kregen we een andere camper dan oorspronkelijk door hen aan ons toegewezen was. Wel dezelfde grootte, maar met een grotere bagageruimte onderin (camperaars noemen dit een garage). Wel heerlijk, want nu hoeft de rolstoel niet binnenin de camper. De camper die we nu kregen was nog zo goed als nieuw. Er stond 28.000 kilometer op de teller en hij zag er echt nog nieuw uit. Rond 3 uur konden we wegrijden. We hadden besloten om de eerste nacht op een camping in Vancouver door te brengen. Het adres van de camping ingetikt op de navigatie en de weg er naar toe werd ons zo aangegeven. Ik kon al snel wennen aan de camper, die ongeveer 8 meter lang is en 3 meter breed en hoog is. Het was door de stad heenrijden, met veel auto verkeer. Het was zo’n 14 kilometer maar deden er ruim een half uur over. Op de camping moest ik achteruit de kampeerplaats inrijden, dus ook dat was gelijk achter de rug. Het was een prima camping, maar dichtbij een spoorlijn. Deze maakte zoveel lawaai dat we ‘s-nachts een aantal keren er wakker van werden.

Dinsdag 21 juni.

Om 7 uur reden we van de camping weg en gingen richting Whistler. Deze plaats ligt zo’n 125 kilometer ten noorden van Vancouver. Het eerste uur zagen we voornamelijk de flats en kantoorgebouwen van Vancouver. Nadat we Vancouver achter ons gelaten hadden reden we door prachtige natuur en bergen. We zagen de sneeuw nog op de bergtoppen. Plm. 16 kilometer voor Whistler vonden we (rond 12 uur) een camping in de bergen met uitzicht op bergen met sneeuw. Bij de receptie hing een bord dat we geen eten buiten moesten laten staan i.v.m. beren. Vervolgens zijn wij met de camper naar Whistler gereden. Daar zijn we met de gondelbaan naar boven gegaan. Halverwege moesten we overstappen en gingen zo’n 3.000 meter hoog. Ook de rolstoel kon goed mee in de gondel. Helemaal boven een prachtig uitzicht over de Whistler en we zaten midden in de sneeuw. We zijn in de plaats blijven eten en zijn daarna weer teruggekeerd naar de camping.

Het weer is hier niet zo goed als in Ontario. Vandaag was het volgens een aantal mensen een prima mooie dag, daarvoor was het echt slecht geweest.