2e dag Vancouver

Door Ed en Marina Schut - 14-07-2011 05:02

Een echte zondag. Voor ons doen, laat uit bed. Na het ontbijt rustig gaan wandelen/flaneren door de Robson street. Dat is “de winkelstraat”van Vancouver. Daarna naar het Waterfront gelopen en ook hier lekker gewandeld.

Er lag nu een ander cruiseschip van de Holland America Lijn n.l. de Zaandam. Vanavond zijn we naar Gastown gewandeld en hebben lekker op een terras gegeten. Gastown is een oude havenwijk, waar de oude gebouwen in oude stijl gerestaureerd zijn, pakhuizen zijn winkeltjes en restaurantjes geworden. De straten zijn met veel groen en bloemen opgevrolijkt. Het is een leuke wijk geworden.

De terrassen zijn dan ook behoorlijk vol. Teruggegaan met de bus. Op weg naar de bushalte kwamen we bij een pleintje en zagen daar wat we nog niet eerder in Canada gezien hadden. Rond dat pleintje zaten op bankjes allemaal zwervers, veel rommel op straat, veel vuil, slaapzakken etc. Waarschijnlijk was daar in de directe omgeving een opvanghuis, waar ze nog niet in mochten. Het was een triest gezicht . Dergelijke taferelen kun je natuurlijk in elke grote stad tegenkomen. Maar zoveel vuil en rommel op straat waren we echt nog nergens tegengekomen.

De bus bracht ons weer op 30 meter af bij het hotel. Zoals ik al eerder schreef, we hebben een kleine kamer,, wel met goede bedden, met airco en wat het belangrijkste is het is echt downtown gesitueerd.

Morgen vertrekken we dus naar Toronto. We vliegen om 12.00 uur.