Weer thuis

Door Ed en Marina Schut - 21-07-2011 11:48 We zijn weer thuis. Om onze blog af te sluiten nog even onze belevenissen van de laatste dagen in het mooie Canada. Donderdag 14 juli. Het is hier prachtig weer. De temperatuur loopt hier op tot 30 graden. We zijn ’s-middags wezen kijken bij het zwemmen van Eva en Julia. Daarna vlug eten, want Eva moest daarna weer voetballen. Ook daar ben ik wezen kijken.. Dit was een hele leuke wedstrijd en Eva maakte vanavond haar eerste doelpunt. Ze was uiteraard zo trots als een pauw. Van alle wedstrijden die het team gespeeld heeft, hebben zij maar 1 wedstrijd verloren. Over enige weken vindt de finale plaats. Op vrijdag de 15e zijn we met z’n allen naar Mildmay gegaan. In die plaats woont Janice Swanton. Dit was het eerste gastgezin waar Mirjam tijdens haar uitwisselingsjaar 1994-1995 verbleef. Ook wij hebben in 1995 hier gelogeerd toen wij Mirjam aan het eind van het jaar bezochten. Toen Mirjam trouwde is de familie bij ons geweest. Mirjam heeft steeds al die jaren contact met hen onderhouden. Voor ons was het ook na 16 jaar weer leuk om daar te komen en de herinneringen van toen kwamen ook weer boven. Het was heel gezellig om elkaar weer te treffen. Zaterdag was een vrij warme dag. Gelukkig werden we met z’n allen uitgenodigd bij vrienden van Bert en Mirjam om bij hen bij en in het zwembad te komen. We werden zeer gastvrij ontvangen en hebben daar heerlijk gezeten en gezwommen. Deze mensen hebben een behoorlijk groot zwembad in een hele grote tuin. Heel relax met zo’n 14 mensen. Zondag zijn we naar het plaatsje Clinton gegaan, waar paardenraces gehouden werden met allerlei activiteiten voor de kinderen eromheen. Er was een goochelaar, de kinderen werden geschminkt, er reed een treintje en er was ook een springkussen. Het was een leuke middag. Ja en dan komt de maandag waarop onze terugreis gaat starten. In de ochtend eerst met de kinderen naar de speeltuin. Direct na de lunch heeft Mirjam ons naar Toronto gebracht voor onze terugvlucht. Om 17.30 uur vetrokken we richting huis. Dinsdag rond half 2 ‘smiddags waren we thuis. Uiteraard zijn we daarna naar Balloo gereden om Martijn die ondertussen 5 weken oud is te bewonderen en te knuffelen. We kijken terug op een mooie vakantie. We hebben genoten van de twee keer 1 week bij de kinderen en van de tocht met de camper door Brits Columbia en Alberta. We sluiten hiermee onze blog af en danken iedereen voor de reacties en de belangstelling voor onze reis.